Avatar billede torzen Praktikant
14. marts 2014 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få skærmtastatur væk, permanent

Har en vaio-pro med win8 med touchskærm.
Når jeg, f.eks. i Word, peger et sted ind i teksten, hopper skærmtastaturet op. Det er p...irriterende.
Hvor ændrer jeg indstilling, så tastaturet IKKE hopper op ?
I funktioner til øget tilgængelighed, kan jeg ikke se muligheden "slå skærmtastatur permanent fra"
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2014 - 16:16 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2014 - 15:22 #2
Du har måske noget i din opstart du kan deaktivere, der gør at det forsvinder. Jeg har ikke selv touch skærm, så det er kun et bud.
Har du evt CCleaner installeret til at rydde op på din pc med kan man under værktøjer-opstart se hvad der starter op med systemet.
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Avatar billede torzen Praktikant
15. marts 2014 - 19:39 #3
Tak for svarene. Men.....
FN + F1 virker ikke. Men det er heller ikke touchpad´en jeg vil deaktivere. Der er tastaturet der popper op på skærmen. Akkurat som på en ipad.
Har prøvet ccleaner, og der er ikke noget under opstarten der minder om skærmtastatur der kan deaktiveres......?????
Flere forslag ?
Avatar billede torzen Praktikant
16. marts 2014 - 20:18 #4
Fik googlet lidt mere, og jeg er absolut ikke den eneste der var træt af tastaturet, der bliver ved med at poppe op. Der er tonsvis af avancerede løsninger som jeg ikke turde kaste mig ud i. Fandt en simpel løsning, som virker.

kør - msconfig - tjenester - (fjern hak i "tjenesten berøringstastatur og håndskriftpanel")

Og så funker det :-)