Avatar billede friiiiis Novice
17. marts 2014 - 09:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

assembly, namespace og class

Hej,

Er det muligt at oprette flere CS filer i samme class så jeg slipper for at lave en Class hver gang jeg vil lave noget nyt??

Jeg vil gerne lave en større samling af funktioner men de er ret simple og jeg synes ikke der er grund til at oprette en ny Class bare for det. For så a holde styr på det vil jeg oprette funktionerne i flere forskelle CS filer men altså alle sammen i samme Class

PS: Jeg er Delphi bruger og jeg savner at kunne kalde forskellige funktioner fra forskellige units uden at skulle lave en ny class hver gang...
Avatar billede runesoft Nybegynder
17. marts 2014 - 09:53 #1
Du kan det som partielle klasser. Det er dog ikke noget jeg vil anbefale. Du kan også lave det som extension methods, men igen skal du være lidt forsigtigt...  Jeg tror ikke det er den vej du skal gå
Avatar billede Syska Mester
17. marts 2014 - 10:50 #2
public partial class SomeClass
{}
Avatar billede Syska Mester
17. marts 2014 - 10:51 #3
Btw ... hvis de ikke skal være i samme klasse og fysiske fil, så er der noget galt med dit design.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2014 - 14:52 #4
Jeg forstaar ikke formaalet.

Du betaler ikke licens kroner per klasse du opretter.

Saa hvis to metoder er saa separate at de skal i forskellig fil, saa virker det mest logisk at de ogsaa er saa separate at de skal i forskellige klasse.