Avatar billede maar0005 Nybegynder
22. marts 2014 - 23:26 Der er 4 kommentarer

CyanogenMod

Hej.

Jeg har på det seneste hørt rigtig meget om CyanogenMod til en device.
Jeg kunne godt finde på at installere det da jeg har fundet ud af den tillader alt telefonlyd at blive streamet til en DLNA enhed som f.eks mit Google Chromecast som ikke er kompatibel med TDC Play.

Nogen grunde til at jeg ikke skulle "opgradere"?
Avatar billede KHHP Juniormester
23. marts 2014 - 09:13 #1
Som udgangspunkt er CyanogenMod fint. Jeg anvender selv de nyeste versioner, som stadig er i beta-stadiet, på min egen smartphone.
Dog kræver det i modsætning til producenterne at du ved en opdatering til en ny version selv skal flashe boot.img efter at have opdateret resten af systemet. Det betyder at man ikke bare lige foretager en opdatering en tirsdag aften hvor man har en lille smule travlt. Derudover skal du være sikker pa at der findes en version til din enhed.
Som udgangspunkt synes jeg at CyanogenMod er langt bedre end den version der fulgte med min smartphone.
Avatar billede maar0005 Nybegynder
24. marts 2014 - 15:58 #2
Okay, tror jeg vil til at bruge det. Det er vel langt mere åbent end Android som i forvejen er meget åbent?
Avatar billede KHHP Juniormester
25. marts 2014 - 18:11 #3
Jeg vil ikke sige at det er mere åbent, men du får derimod en del mere frihed under ansvar. Android er som udgangspunkt lige så åbent under ansvar som CyanogenMod, men producenterne af smartphones og tablets stoler ikke på at brugeren kan tænke sig om og derfor lukker de systemet af.
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. marts 2014 - 07:32 #4
Og lige for en god ordens skyld, så ER Cyanogen også Android :-)