Avatar billede lupin46 Nybegynder
23. marts 2014 - 19:16 Der er 11 kommentarer

xp til windows 7 pris ?

hej. Skal opgradere min gamle pc  fra xp til windows 7. Min gode ven mener det ikke er gratis. Ved nogen om det er tilfældet ?
Min opfattelse er, at det ikke koster noget.
På forhånd tak for svar.
mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2014 - 19:29 #1
Jo det koster altid at opgradere.

http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=windows+7+opgradering&gclid=CKLU2Likqb0CFWIMcwodOJYAqw

Personligt har jeg selv opgraderet til Windows 8 pro med denne her:
http://www.proshop.dk/Operativsystem/Microsoft-Windows-8-Pro-VUP-32-64bit-DK-2376469.html og installeret Classic shell, som får den til at ligne en Windows 7 i brugerfladen.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2014 - 19:30 #2
http://www.classicshell.net/
Hvilken processor er der i den gamle pc?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2014 - 19:58 #3
hvis du har 4gb ram eller mindre, så bliv på en 32bit version hvis du vil beholde maskinen med den hukommelse. Og gå bare direkte til win8.1
Hvis du udover classicshell (freeware) så bruger 5$ på ModernMix, så kan du køre alle win-apps i vinduer, så du har fuld adgang til det hele på en klassisk brugerflade.
https://www.stardock.com/products/modernmix/
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2014 - 20:04 #4
Vil lige gøre opmærksom på at kører computeren med en Pentium 4 processor, kan man ikke være sikker på at man kan installere windows 8. Der er også andre sammenhænge det ikke fungerer på.
Prøvede at installere på en Amd platform i sidste weekend, og her fik jeg også den samme fejl meddelelse.
https://optimizewindows8.wordpress.com/tag/intel-pentium-4/
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2014 - 20:14 #5
#4 som der står i dit link "If the Windows 8 64-bit is not installing on your computer then try to install Windows 8 32-bit on your computer."
32-bit versionen er mere kompatibel med ældre cpu'er end 64-bit er.
Desværre skriver de ikke, hvordan man får ombyttet en åben 64-bit kasse/download til 32-bit uden yderligere udgift.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2014 - 20:18 #6
#5 Begge de installationer jeg ville installere var i 32 bit. Begge computere havde kun 2 gb.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2014 - 20:21 #7
Manglede lige "ram" til sidst i forrige indlæg ;-)
Avatar billede lupin46 Nybegynder
23. marts 2014 - 21:32 #8
har testet pc, som ikke kan opgraderes til W 8, og med en gammel pc med diverse sygdomme, tjahh så dør den, hvis der skal betales for nyt styresystem.
Mon ikke en del  stadig har en gammel stationær med XP stående ?. Det bliver åbenbart et godt forår for salg af nye pc.
mvh
Avatar billede anjensen1 Novice
24. marts 2014 - 14:16 #9
mmm er ded ikke sådan at ms laver os efter sinus-kurven
xp god
vista awfuld
7 god
8 awfull

9'rn skulle blive lækker :p
Er så selv på xp, og har planlagt sørgedag 7/4...
Og der er -rigtigt- meget freeware som -ikke- kan køre på win8
-Hvilket kaskie ette er en tilfældighed??
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2014 - 15:57 #10
#9 Som jeg skrev i #1 Så har jeg opgraderet til Win 8,0 pro, og min pc kører glimrende med dette system. Mindst lige så godt som med XP.Opstart tiden er også væsentlig hurtigere end med XP.
Efter opgraderingen, blev alt hardware installeret uden at hente ekstra drivere. Selv en gammel Hp printer fra 99 blev installeret uden problemer.
Avatar billede lupin46 Nybegynder
07. april 2014 - 11:08 #11
Tak, besluttede at gribe i lommen og købe ny.