Avatar billede wind25 Nybegynder
24. marts 2014 - 14:02 Der er 2 kommentarer

Returner data ved indtastning

Hej Eksperter'

Jeg er i gang med at lave en retur formular, hvor man indtaster færdigvarerens varenummer, hvorefter den så skal returnere råvarer, lokation m.m.

I den idelle verden skal det gerne se således ud:

A1: indtastes færdigvarer
A2: Returneres råvarer
A3: Returneres færdigvarer placering
A4: Returneres råvarer placering

Jeg ville mene at en alm. VLOOKUP var nok, MEN, da der kan være flere råvarer på en færdigvarer så er det simpelthen ikke nok. Den skal returnere alle råvarer når en færdigvarer tastes.

Nogen smart funktion eller skal jeg over i VB?
Avatar billede finb Ekspert
24. marts 2014 - 16:22 #1
Overvej en database, Access el. andet.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. marts 2014 - 12:01 #2
Hvis du kan/vil uploade et lille eksempel til gratisupload.dk og så paste et link herinde, så skal jeg gerne forsøge at hjælpe med en Excel løsning.