Avatar billede arvinaliari Nybegynder
25. marts 2014 - 07:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nikon D3200 / Canon EOS 600D

Hej!

Jeg har kigget efter et kamera i længere tid. Først var jeg tilhænger af 600D men efter at have læst rundt omkring skal jeg måske overveje et D3200? Ejer i selv et af dem? Kan i anbefalde det?

Jeg leder efter kamera som kan tage billeder i relative mørke omgivelser (køber nok en ekstern flash) og gerne rimelig hurtigt. Jeg har før arbejdet med kamera sm var 30 sec om at fokusere og tage billedet, det er for lang tid.

Priserne er jo næsten ens... Og nu er jeg virkelig kommet i tvivl

Jeg har nok tænkt mig at at bruge kameraet primært til billeder, og en gang imellem til video.

Evt andre mærker/produkter i samme prislege?

Tak
;)
Avatar billede tiger_dk Mester
25. marts 2014 - 08:51 #1
Jeg har et Canon EOS 600D, jeg kan kun anbefale det. Jeg er generelt tilhænger af Canon produkter, de laver mange kvalitets produkter !

Nu er kameraet vist oppe i EOS 750D !
Avatar billede tiger_dk Mester
25. marts 2014 - 09:03 #2
Prøv, at se her http://shop.experience-seminars.co.uk/DVD/c/980/Making-The-Most-of-Your-EOS-600D-DVD-x2/p/19217/ denne DVD som jeg også har, går virkelig i dybten med dette kamera
Avatar billede chalde Seniormester
25. marts 2014 - 09:29 #3
Her lidt teknik sammenligning:
http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon-D3200

Da du skriver at du gerne vil tage billeder i relativt mørke områder, så er Nikon klart at foretrække af netop de 2 kameraer grundet dets lavere støj ved højere ISO.

Overordnet set, så er både Nikon og Canon glimrende producenter af kameraer. Så om det er det ene eller andet er en smagssag.

For generelle spørgsmål vedr. DSLR, så tag et kig i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/992525
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
26. marts 2014 - 07:23 #4
Jeg er stadig i tvivl... Nu har jeg læst et par annoncer hvor den kårer Nikon som vinder, og et par andre hvor Canon vinder... Sidst jeg havde et canon i hånden lagde jeg mærke til at den var lang tid om at tage et billede fordi den skulle fokusere.... Hvilket betød at jeg ikke fik de "moments" jeg skulle bruge. Er der en store forskel her?
Avatar billede chalde Seniormester
26. marts 2014 - 07:35 #5
#4 Langsom fokus er en kombination af både kamera og objektiv.
Du kan have et kamera som er godt til at fokusere, men et objektiv der er elendigt. Det samme gælder den anden vej.
I meget mørke omgivelser kan du ofte opleve "hunting", selv med både et godt kamera og godt objektiv.
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
26. marts 2014 - 12:59 #6
Men hvis du nu skulle vælge, hvad ville så tage? Jeg er kun kommet mere i tvivl! ;)
Avatar billede chalde Seniormester
26. marts 2014 - 14:11 #7
I denne tråd får du nok 2 svar ind til videre. Jeg er Nikonmand ;)
Man kan så vende den om:
3x00 serien er Nikon's entrylevel/mindste dslr serie
x00 serien er Canon's trin over. Der er det mere 5x00 serien hos Nikon man kan sammenligne med.

Men det værende sagt: Hvis formålet er billeder i mørke omgivelser, så ville jeg gå efter det med bedst ydelse i det segment.

Personligt går jeg skridtet videre næste gang, netop da jeg selv skyder meget i mørke og mit aldrende D90 er håbløst på alt over iso400 medmindre man gerne vil lege med støj.
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
09. maj 2014 - 07:51 #8
Valget faldt på Canon.

Tak alle sammen. Hvis i ønsker point så læg et svar ;)
Avatar billede tiger_dk Mester
12. maj 2014 - 12:07 #9
Tillykke med det, du skal nok blive glad for det !

Du kan prøve, at være med i denne http://natgeo.dk/foto/fotokonkurrencer/maanedens-pletskud-maj-2014 fotokonkurrence !
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
24. maj 2014 - 01:29 #10
---LUKKET---