Avatar billede zeekie Nybegynder
25. marts 2014 - 10:25 Der er 8 kommentarer

Sparring til Access database

Hejsa

Jeg er rendt ind i et problem. Mit problem som fremgår af billedet her, er at når jeg trykker på "pil-ned" for at vælge, så kommer der ingen valgmuligheder.

http://i61.tinypic.com/21ad56u.jpg

Jeg er ikke god til programmering, så hvis det er sådan noget som skal programmeres for at den vil vælge det, så må jeg finde en som kan hjælpe mig på det punkt.

Håber virkelig I kan hjælpe mig.
Avatar billede kabbak Professor
25. marts 2014 - 10:55 #1
Sådan en combobox, skal have data fra en tabel, ellers kan den jo ikke vælge
Avatar billede zeekie Nybegynder
25. marts 2014 - 12:40 #2
Hvordan laves en sådan tabel ?

Jeg er totalt rookie til Access... :(
Avatar billede martens Guru
25. marts 2014 - 13:03 #3
Ikke nødvendigvis en tabel ... Værdiliste eller Feltliste er også en mulighed ...

Men nemmere, hvis opslagsdata er i en tabel ( slette/tilføre/rette )

Der er flere hints jeg gerne vil give dig, da jeg rent faktisk har lavet flere såvel inventory- samt udlånsdatabaser.

Hvilken version af Access arbejder du med ? ( ikke det gør den store forskel )

mvh martens
Avatar billede zeekie Nybegynder
26. marts 2014 - 09:53 #4
Hejsa Martens

Jeg arbejder i Aarhus Kommune herunder Børn og Unge - PPR.
Jeg er i virksomhedspraktik og under kontanthjælp.

Jeg har Microsoft Office 2007.

- Så tips, tricks og hints er MEGET velkomne. :)

mvh
Kasper
Avatar billede zeekie Nybegynder
26. marts 2014 - 10:03 #5
Hejsa Martens

Nu har jeg prøvet at tilføje en opslagskolone, men ved ikke om det er det rigtige jeg har lavet.
Selvom der nu kommer pilen med forskellige muligheder, akkurat som jeg ledte efter.

Mvh
Kasper
Avatar billede zeekie Nybegynder
26. marts 2014 - 11:22 #6
Hejsa

Derudover ... Hvordan starter jeg forfra i nummer? Altså hvis nu jeg har lavet nogle poster i tabellen, men slettet dem, så fortsætter den automatisk og jeg kan ikke selv vælge 1, men nu er den oppe på 8.
Avatar billede martens Guru
26. marts 2014 - 14:35 #7
Så vil jeg lave en tabeloprettelsesforespørgsel, der opretter en ny tabel baseret på oplysninger fra den gamle tabel ( ex Tbl_Equip ) ( til en ny tabel ex. Tbl_Equip_NEW ( minus ID - regner med at det er netop dette nummer du taler om.... )

Så vil jeg gå i "design-mode" og indsætte ID med Autonummering .
Slette den gamle tabel og omdøbe den nye til den gamle tabels navn )
Avatar billede rosco Novice
12. juni 2014 - 18:14 #8
Et godt råd til dig som nybegynder. Dit lokale bibliotek har sikkert en del bøger/hæfter om Access, det var sådan jeg kom i gang i sin tid.