Avatar billede maddog_em Nybegynder
26. marts 2014 - 10:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Batch fil til udlæsninger af filer og mapper

Hej

Jeg er ved at omskrive en batch fil jeg har fundet på nettet.
det den skal er at vise alle filer og mapper på et netværksdrev.
og den skal vise følgende pr. fil
Dato for oprettelse, tid, størrelse, brugernavn (oprettet af), filnavn, evt. brugernavn på den sidste der har gemt filen.

scriptet jeg er ved at omskrive gør alt det ovenstående, pånær at vise hvem der sidst har gemt/ændret filen.

Et springende punkt er at jeg ikke kan få oplysningerne adskilt med et komma eller andet så jeg kan få det ind i Excel og sortere i oplysningerne - håber der er en som kan hjælpe

***************kode*****************
@ECHO OFF
SETLOCAL ENABLEDELAYEDEXPANSION

FOR /f "tokens=* delims=" %%A IN ('DIR /n /q /s /o:gen *.*') DO (
    SET folder=%%~dpA
    SET folder=!folder:~0,-1!
    FOR /f "tokens=* delims=" %%B IN ("!folder!") DO SET folder=%%~nxB
    ECHO %%A >> C:\get_files.txt

    ECHO(
)
start notepad C:\get_files.txt
EXIT /B
Avatar billede maddog_em Nybegynder
26. marts 2014 - 11:16 #1
glemte at oplyse at scriptet ikke laver mellemrum mellem brugernavnet og filnavnet - dette skrives i en sammenhængende ord. Hvordan adskiller jeg dette?
Avatar billede supertekst Ekspert
26. marts 2014 - 12:44 #2
Alternativt er der jo også VBA
Avatar billede maddog_em Nybegynder
26. marts 2014 - 12:52 #3
Hej Supertekst
jeg er desværre ikke så skrap til VBA - kan du give et par hint til hvordan jeg kommer i gang med et script der kan gør som beskrevet
Avatar billede supertekst Ekspert
26. marts 2014 - 13:25 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2014 - 00:34 #5
Givet konteksten synes jeg at VBS virker mere logisk end VBA ....
Avatar billede maddog_em Nybegynder
27. marts 2014 - 07:15 #6
Hej Arne_v

jeg er ikke så kendt med hverken VBA eller VBS, men hvorfor mener du VBS virker mere logisk til at løse problemstillingen?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2014 - 14:13 #7
VBA bruges inde i Word/Excel/Access

VBS bruges i kommando prompt eller Windows Explorer
Avatar billede maddog_em Nybegynder
27. marts 2014 - 14:57 #8
#arne_v

men jeg vil jo netop have listen importeret i Excel, så med vbs skal den lave output klar til en csv fil.
Kan du evt. hjælpe med et eksempel på en vbs der kan alt det ovenstående?
pft
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2014 - 15:21 #9
Ah - jeg oversaa at den skal i Excel, saa er VBA nok bedst fordi saa kan du hapse data direkte.
Avatar billede maddog_em Nybegynder
28. marts 2014 - 07:45 #10
Hej

Jeg har fundet dette VBA script som jeg har forsøgt at ændre.

den mangler den funktion der indsætter fil ejeren - har set at det kan lade sig gøre, men hvordan???

Kan man også lave sådan at path virker som et link direkte til filen
Avatar billede maddog_em Nybegynder
28. marts 2014 - 07:49 #11
arrrrr

fik ikke indsat koden ;-(

Dim iRow

Sub ListFiles()
    iRow = 11
    Call ListMyFiles(Range("C7"), Range("C8"))
End Sub

Sub ListMyFiles(mySourcePath, IncludeSubfolders)

    Set MyObject = New Scripting.FileSystemObject
    Set mySource = MyObject.GetFolder(mySourcePath)
    On Error Resume Next
    For Each myFile In mySource.Files
        iCol = 2
        Cells(iRow, iCol).Value = myFile.Path
        iCol = iCol + 1
        Cells(iRow, iCol).Value = myFile.Name
        iCol = iCol + 1
        Cells(iRow, iCol).Value = myFile.Size
        iCol = iCol + 1
        Cells(iRow, iCol).Value = myFile.DateLastModified
        iRow = iRow + 1

    Next
    If IncludeSubfolders Then
        For Each mySubFolder In mySource.SubFolders
            Call ListMyFiles(mySubFolder.Path, True)
        Next
    End If
End Sub
Avatar billede maddog_em Nybegynder
01. april 2014 - 07:31 #12
Hej #Supertekst
Jeg fik det løst fuldt ud, dog ikke med hyperlink til filen - men ellers :-)

vil du smide et svar, det var jo din ide med VBA
Avatar billede maddog_em Nybegynder
10. april 2014 - 08:48 #13
Hej Supertekst

vil du smide et svar eller skal jeg selv lukke?
Avatar billede supertekst Ekspert
22. april 2014 - 13:03 #14
Hej

Det er ok - du har lukket