Avatar billede sismofytten Juniormester
26. marts 2014 - 14:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visual Basic spørgsmål

Jeg er ikke den store haj indenfor Visual Basic, men optage en macro og modificerer den lidt plejer at lykkes, men jeg er løbet ind i en opgave der giver problemer - håber nogen kan hjælpe:

Jeg har optaget denne macro som henter en værdi på fane 12 i et andet regneark:

Range("B3").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "='[2014 SLA.xlsm]12'!R2C5"
Range("B4").Select

Jeg ønsker at fanens navn hentes fra en anden celle altså noget i stil med:

Fane = 'A1'
ActiveCell.FormulaR1C1 = "='[2014 SLA.xlsm]<Fane>'!R2C5"

Hvordan gør man det?
Avatar billede supertekst Ekspert
26. marts 2014 - 16:23 #1
Med lidt anden syntaks:
fane = Range("A1")
ActiveCell.FormulaR1C1 = ActiveWorkbook.Sheets(fane).Range("E2")
Avatar billede sismofytten Juniormester
26. marts 2014 - 21:24 #2
Super - lægger du et svar?
Avatar billede supertekst Ekspert
26. marts 2014 - 21:42 #3
Et svar