Avatar billede mj72 Juniormester
26. marts 2014 - 20:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dansk tastatur uden numerisk tastatur

Jeg er på jagt efter et dansk keyboard med ÆØÅ (ikke nordisk) uden den numeriske del i højre side (for at få bedre ergonomi).
Avatar billede tiger_dk Mester
27. marts 2014 - 10:27 #1
Der er et tastatur der hedder Dvorak - http://da.wikipedia.org/wiki/Dvorak_(tastatur) der minder lidt det du beskriver om. Men det med, at finde en dansk forhandler, det er lidt mere vandskelig...
Avatar billede tiger_dk Mester
27. marts 2014 - 10:36 #2
Avatar billede tiger_dk Mester
27. marts 2014 - 10:37 #3
kortlink.dk/Dvorak/e2bs - nu virker linket !
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. marts 2014 - 11:18 #4
#1 Er det ikke lidt (/MEGET) voldsomt med et DVORAK-tastatur (=MASSIV mængde indlæring) bare for at slippe for den numeriske del af tastaturet??
Avatar billede tiger_dk Mester
27. marts 2014 - 11:26 #5
Som sagt det var kun et forslag...
Avatar billede mj72 Juniormester
11. maj 2014 - 19:36 #6
Tror nok, jeg er enig i indsats/gevinst-forholdet. Men tak for forsøget.
Avatar billede tiger_dk Mester
12. maj 2014 - 16:19 #7
Lige en ting prøv den her http://typing-speed-test.aoeu.eu/?lang=en jeg kender en der har fået den op på 520 uden fejl !