Avatar billede hfndk Nybegynder
27. marts 2014 - 18:58 Der er 5 kommentarer

Intel Core i7 4771 3.5GHz 8MB Box S1150 HD4600

Hej

Ovennævnte processor har tilsyneladende HD4600 grafikkort indbygget. Nogen der har erfaring med det, tænker på om det kan trække 3 monitorer (De er alle tre Samsung T260 med VGA/DVI/HDMI og med en opløsning på 1920x1200)

Er der nok power på grafikken, til hovedsageligt webdesign, Photoshop, Premiere, Indesign og illustrator.

Vil jeg eventuel have fordel af ekstra 16GB RAM, jeg gætter på at grafikprocessoren tager af PC'ens arbejds RAM

mvh
hfndk
Avatar billede tiger_dk Mester
28. marts 2014 - 09:32 #1
Når jeg ser på specifikationerne for det grafikkort: http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-4000/hd-4600/Pages/ati-radeon-hd-4600-specifications.aspx så er jeg hel sikker på, at den sagtens kan trække 3 skærme. Selv har jeg et AMD Radeon™ HD 6900M Series Graphics kort, så kan i princippet trække op til 6 skærme, men det får jeg aldrig nogen sinde brug for. Hvis du skal arbejde i de programmer du nævner, så er det klart en fordel, at have ekstra ram i, 16 GB vil være perfekt, da det er nogen ekstrem tunge programmer der kræver, utrolig meget af maskinen !
Avatar billede hfndk Nybegynder
28. marts 2014 - 09:56 #2
Hej

Tak for svar

1.
Det er ikke et Radeonkort, men det indbyggede i CPU'en jeg spørger til.

2.
Jeg er godt bekendt med at ovennævnte programmerbruger mange ressourcer, og da jeg kan forstå tager kortet af PC'ens arbejdslager, derfor var spørgsmålet om man bør tage ekstra 16GB (altså 32GB ialt) - Det er jo ikke RAM priserne der er skræmmende når man tænker tilbage på at man har købt ½ MB for 1100 ;-)
HFNDK
Avatar billede tiger_dk Mester
28. marts 2014 - 12:29 #3
Når det ikke er ovenstående grafikkort, hvad er det så for et bundkort vi snakker om - HD4600 er et vidt begreb !

Hvis der er plads til 16 GB ekstra som du siger, og du arbejder meget i de ovensående programmer, så er det nærmest kun en fordel. Med den CPU du har siddende i, også med evt. 32 GB Ram i, så vil du oplever nogen problemer not so ever, når du arbejder i de programmer !
Avatar billede hfndk Nybegynder
28. marts 2014 - 12:58 #4
Den grafikprocessor jeg taler om sidder på et eventuelt nyt system og er så vidt jeg kan se en del af selve CPU'en - Det er den jeg har en forespørgsel til (se overskrift på første indlæg)

hfndk
Avatar billede hfndk Nybegynder
29. marts 2014 - 11:44 #5
Af bundkort er jeg faldet over følgende:
Intel Desktop Board DH87RL (til en god pris)