Avatar billede _et Praktikant
02. april 2014 - 14:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Postfix relay

Hej.
Jeg har brug for hjælp til at få min postfix til at lave relay for 2 domæner = til alle addresser da tdc's pasmtp stopper.

Klienterne på Net 2 får en outlook fejl der siger "noget er galt med mail addressen" (hurra MS) hvilket jeg tolker som linux der ikke vil forwarde det domaine.

Nu et overblik:
-------------------------------------------
Net1 : 192.168.100.0 (Server 1 - Domain A)
Net2 : 192.168.1.0 (Server 2 - Domain B)
PPPoE: Net1 og 2 er bundet sammen over internettet

Relay: xx.yy.zz.inet (Internet IP på Server 2 - Postfix konfigureret til Domain A)

Server 1 sender mail fra Domain A via Relay(PPPoE) på Server 2 uden problemer.

Jeg håber det beskriver setup'et så det kan forstås

Problem:
-------------------------------------------------------
Da TDC pasmtp server nu lukker skal maskinerne på Net 2 også sende via Relay, men fra Domain B - OG DET VIRKER IKKE.

Her er min main.cf:
-----------------------------
smtpd_banner = mail.A.dk ESMTP $mail_name
biff = no

# appending .domain is the MUA's job.
append_dot_mydomain = no

# Uncomment the next line to generate "delayed mail" warnings
#delay_warning_time = 4h

readme_directory = no

# TLS parameters
smtpd_tls_cert_file = /etc/ssl/certs/ssl-cert-snakeoil.pem
smtpd_tls_key_file = /etc/ssl/private/ssl-cert-snakeoil.key
smtpd_use_tls=yes
smtpd_tls_session_cache_database = btree:${data_directory}/smtpd_scache
smtp_tls_session_cache_database = btree:${data_directory}/smtp_scache

# See /usr/share/doc/postfix/TLS_README.gz in the postfix-doc package for
# information on enabling SSL in the smtp client.

myhostname = mail.A.dk
alias_maps = hash:/etc/aliases
alias_database = hash:/etc/aliases
myorigin = /etc/mailname  <------------------------------------- ( mail.A.dk )
mydestination = nyheder.A.dk, A.dk, Linux-Server.A.dk, linux1-server, A.local, localhost.local, localhost, B.dk
mynetworks = 127.0.0.0/8 192.168.100.0/24 192.168.1.0/24
mailbox_command = procmail -a "$EXTENSION"
mailbox_size_limit = 0
recipient_delimiter = +
smtpd_delay_reject = no

Jeg håber det beskriver setup'et så det kan forstås
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. april 2014 - 14:23 #1
Tror simpelthen bare du mangler relay funktionen i din konfiguration..?..

Tilføj flg. til main.cf og genstart postfix
relayhost = [mailserver.derskal.relays.igennem]

Der er lavet brackets for IKKE at lave MX lookup!

Ref:
http://www.postfix.org/postconf.5.html#relayhost
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. april 2014 - 14:24 #2
Ang. outlook fejlen er den intetsigende. Det er en klient, der er ret "dum". Det er altid bedre at hive loggen fra serveren af, i dette tilfælde /var/log/mail.log eller maillog
Avatar billede _et Praktikant
02. april 2014 - 17:03 #3
Måske taler vi forbi hinanden. Server1 postfix er sat op med relayhost=server2
Server2 postfix skal ikke bruge en 3 relay men sende direkte til modtagers smtp.

Jeg læser dit indlæg som jeg skal bruge endnu en host.
Avatar billede _et Praktikant
17. april 2014 - 14:30 #4
Lukket