Avatar billede mari-ann7 Praktikant
05. april 2014 - 15:46 Der er 12 kommentarer

forespørgsel

Har 2 kabler HDMI og vga (15 pins og 2 skruer) vil gerne spørge nogen ved hvor man købe 1 omformer/adapter hun i begge ender og prisen ?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 17:00 #1
Dvs du har et vga-han stik og skal bruge et vga-hun stik?
Avatar billede mari-ann7 Praktikant
05. april 2014 - 17:48 #2
En adapter ml hdmi og vga -  mit  vga stik er han stik har 15pins og 2 skruer
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 18:02 #3
Jeg prøver igen. Du har et kabel med hdmi i den ene ende og vga i den anden. Du skal bruge et kabel med hdmi i begge ender?
Hdmi er digitalt, og vga er analog uden lyd. Hvis du konverteret vga tilbage til hdmi, så laver du digital til analog, analog til digital og taber lyd. Du skal købe et kabel med hdmi i begge ender. Det giver lyd med, og intet tab i konverteringer.
Avatar billede mari-ann7 Praktikant
05. april 2014 - 18:16 #4
Jeg har et kabel hdmi hun stik i begge ender som virker til tv og et vga kabel han stik i begge ender som passer til computer - tak for hjælpen Claes
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 18:29 #5
du vil så nok have en kasse som denne imellem
http://goo.gl/NJrhc4
Så kan du få både vga og lyd (med et kabel mere fra lydudgang) sent til hdmi i tv i full-hd.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 18:32 #6
du kan gå fra vga til hdmi med et enkelt kabel http://goo.gl/uia63c men så er det uden lyd.
Avatar billede mari-ann7 Praktikant
05. april 2014 - 19:57 #7
http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-til-vga-converter/hdmi-til-vga-converter-(1080p).asp. <<< denne her koster 399 kr. Den du sendte 495 kr :(
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 20:14 #8
og? bemærk 1080P
den, jeg valgte kan opskalerer til full-hd (de fleste moderne tv).
den, du valgte kan ikke, så den kører i en ikke defineret lavere opløsning - godt nok, hvis dit tv er under 32".
Avatar billede mari-ann7 Praktikant
05. april 2014 - 20:32 #9
Jeg har et kabel hdmi http://m.miniinthebox.com/da/hd-video-converter-hdmi-til-vga-1080-ultimate_p603974.html.  <<< fandt denne så har bestilt den box
Avatar billede mari-ann7 Praktikant
05. april 2014 - 20:46 #10
Skal kunne se tv fra computer har kun grundpakke så det er meget kedeligt vælger hdmi på tv skærmen. Det er computer som må være ældgammel :(
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 20:41 #11
godt så - mit valg kunne sende fra pc (vga) til hdmi (tv).
Den du har valgt kan fra hdmi(input) til vga(output).
Hvis det er den vej, du sender signalet, så er det ok.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 20:58 #12
så må du vælge den boks jeg foreslog. vga og lyd fra pc sendes til tv/hdmi.