Avatar billede AJLaursen Juniormester
06. april 2014 - 09:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mystik omkring vores wifi på hjemmefronten

Hej derude,

Håber en sidder med nøglen til hvorfor vores wifi opfører sig mystisk.

Vi har Waoo fiberbredbånd, hvorfra der fra Waoos router går en snor til vores egen Wifi router (TPLink TL-WR2543ND), og Waoo trådløse del er slået fra, så det er udelukkende TPLinken der sender signaler ud.
Til TPLinken har vi købt 2 TPLink extendere, da vi bor i et 3 plans hus, så der kan være langt ud i hjørnerne. Disse 2 extendere er bundet direkte til TPLinken, altså sat op således at hvis jeg ser hvordan signalerne ligger ved hjælp af Wi-Fi Analyser, ligger TPLink sammen med de 2 extendere direkte "oveni" hinanden/samme kanal.

Der er ingen naboers signaler der driller vores.

Det mystiske kommer nu - flere gange kan vi ikke komme på/bliver smidt af det trådløse hvis vi er på PC eller PlayStation, hvorimod min Samsung Galaxy S3 eller vores IPAD uden problemer er på, og bliver ikke smidt af ???

Sikkerheden i TPLinken er sat til WPA/WPA2.

Håber der sidder en derude med nøglen.

På forhånd mange tak - og rigtig god søndag.

Allan Laursen
Avatar billede AJLaursen Juniormester
06. april 2014 - 09:56 #1
Jeg kan også oplyse at dato, tid og tidszone er korrekt indstillet i TPLinken.
Mvh/Allan Laursen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. april 2014 - 10:17 #2
Er du 100% på at extenderne skal ligge på samme kanal som routeren? Umiddelbart ville jeg forvente, at de skulle ligge på individuelle kanaler alle tre.
I alle andre radio-sammenhænge, gør man netop meget for at undgå, at de generer hinanden ved at sende samme sted.
Avatar billede AJLaursen Juniormester
06. april 2014 - 13:35 #3
Hej og tak for svar.

Ja, jeg er sikker på at de skal ligge på linie, det er det optimale, men har også prøvet at lade dem ligge individuelt, med samme resultat: Ipad og mobil altid på, pc og playstation smides af.

Mvh Allan
Avatar billede FastEthernet Novice
06. april 2014 - 16:30 #4
Har de to extendere samme "navn" (SSID) som access pointen/routeren?
Avatar billede AJLaursen Juniormester
06. april 2014 - 17:17 #5
Hej - ja, det er samme navn

Mvh
Allan
Avatar billede wjens Guru
06. april 2014 - 19:35 #6
De skal ligge på samme SSID, men på hver deres wi-fi kanal, ellers vil de jo genere hinanden. Check også at du kun har en DHCP (enten Waoo eller TPLink).