Avatar billede Lau2021 Praktikant
08. april 2014 - 15:34 Der er 1 løsning

Formel til at beregne felt/kolonne

Hej

Jeg vil gerne, ud fra et bogstav + formel kunne angive en celle (Y5) som jeg kan anvende i forskellige formler.

f.eks bogstavet Y samt formlen række()

Optimalt set skulle dette være y samt et aktuelt rækketal.

har forsøgt med sammenkædning() for at samle disse.

Jeg får en celle, som viser mit resultat f.eks Y5, men kan ikke anvende denne celle som reference for beregninger i en formel.

Jeg har brug for dette, da jeg arbejder i et meget stort Excel ark, hvor jeg skal kunne kopierer meget store mængder formler og se så selv gen-beregner referencer.

Jeg håber der findes en løsning ?

PFT
08. april 2014 - 15:59 #1
Du kan bruge funktionen INDIREKTE() til at sammensætte bogstavet Y med rækkenr.

INDIREKTE("Y" & RÆKKE())

Kan bruges direkte som en del af en beregning, f.eks.:
=INDIREKTE("Y" & RÆKKE()) * 1,4