Avatar billede lisaolsson Novice
08. april 2014 - 18:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lokal afvikling af Dreamweaver

Jeg har hidtil arbejdet lokalt med Dreamweaver på MS IIS server på min XP maskine. Jeg prøvede at installere den også på min Windows 7 men det virkede ikke og jeg læste også at ISS ikke var kompatibel med 7'ern.
Er der nogen, der ved om det har ændret sig? Vil helst bruge den browser jeg kender til det. Jeg er jo nødt til at opgradere til Windows 7 efter MS ophør af support for XP.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 18:40 #1
når du installerer iss på win7, så kører den standard asp.net - og du skal åbenbart have den gamle asp. I indstillinger i programmet kan du bare hakke asp af, så er det med.
Avatar billede lisaolsson Novice
09. april 2014 - 12:25 #2
Når du skriver programmet - er det så Dreamweaver du mener? Jeg forsøgte IIS serveren med CS4 og under computer administration kan jeg ikke ændre noget, som umiddelbart vil løse problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2014 - 13:21 #3
når du er i kontrolpanel / programmer og funktioner / tilføj windowskomponenter
skal asp være valgt (hvis det er det, du koder i). Så er det kompatibelt med det meste fra xp-versionen
se https://www.dropbox.com/s/jkscc28qxv2o9gm/asp.png
Avatar billede lisaolsson Novice
10. april 2014 - 14:38 #4
Tik tak - den mulighed havde jeg ikke lige overvejet. Points til dig :-)
Avatar billede lisaolsson Novice
10. april 2014 - 14:40 #5
Håber dette skæpper lidt i pointkassen ;-)