Avatar billede cadell400 Nybegynder
27. april 2014 - 00:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lagger i spil!?

Hej Experten.

Jeg har reinstalleret min computer med Windows 7 Ult da jeg laggede i spil og regnte med at det ville løse problemet.
Men.. den forsætter med at lagge.

De seneste driver er hentet og installeret både manuelt og med Live Update 5 som fulgte med maskinen.

Mine specs:
Windows 7 Ultimate 64-Bit
Intel Core i5-4670 3.4 GHz
Msi Z87M GAMING (bundkort)
Nvidia Geforce GTX 670
Kingston DDR3 HyperX Beast 16GB

Som i kan se burde jeg ikke lagge på nogen måde :/

Spillet er Euro Truck Simulator 2, Team Fortress 2 samt nogle mindre spil på steam.

Ps: det skal lige siges at det er uanset Grafik, laveste som højeste ingen foreskell.

M.v.h.

michael Ø. Jensen
27. april 2014 - 00:33 #1
Har du installeret de nyeste Nvidia drivers?
Avatar billede cadell400 Nybegynder
27. april 2014 - 01:33 #2
Som skrevet så skulle alle driver være 110% opdateret :/
27. april 2014 - 01:40 #3
Jeg kender ikke Live Update 5, men jeg vil dog skyde på at den ikke tilbyder de seneste drivers fra Nvidia. Prøv Nvidias eget værktøj - http://www.geforce.com/geforce-experience/download

Den kan også sætte indstillerne for spil, så de køre bedst på dit system.

Har du prøvet at køre Task Manager samtidig med du spiller for at se om CPU, RAM eller HDD I/O bliver urimeligt højt belastet eventuelt af andre programmer end spillet?
Avatar billede cadell400 Nybegynder
27. april 2014 - 01:49 #4
Jeg har Geforce experience installeret, så skulle meget gerne have den seneste opdatering der fra :)

Min task manager kommer max op på 25-30% under cpu'en i euro truck og mine ram ligger også omkring de 20-30%

Det er som om at når den skal bruge lidt mere energi på at loade større byer eller flere ekplosioner at det går galt.

Kan det tænkes at mit grafikkort er stået af ?

har forresten en 650W psu :)
27. april 2014 - 01:54 #5
Hvis et grafikkort er ved at stå af vil det normalt komme til udtryk som funky grafik (mærkelige farver, streger...).

Hvad ligger Disk usage på?
Avatar billede cadell400 Nybegynder
27. april 2014 - 01:59 #6
Har ikke set min Disk usage, men da det er en SSD som hr kørt uden problemer tror jeg ikke at det skulle værre den :)

(smutter i seng nu)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
30. april 2014 - 18:42 #7
Andre forslag fra nogen ?
Avatar billede cadell400 Nybegynder
04. september 2014 - 07:36 #8
Lukket