Avatar billede dstjulle Nybegynder
01. maj 2014 - 12:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

php mail ( ) på en synology

Hej

jeg har nu prøvet det verse PHP mail til jeg kan finde på nette og de virke ikke på min NAS ( jeg har haft det til at virke på den men efter en opdatering af den virke det ikke mere )

håber i kan hjælp mig med at få det løst

min gamle fil se sådan ud
<h2>Feedback Form</h2>
<?php
// display form if user has not clicked submit
if (!isset($_POST["submit"]))
  {
  ?>
  <form method="post" action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"];?>">
  From: <input type="text" name="from"><br>
  Subject: <input type="text" name="subject"><br>
  Message: <textarea rows="10" cols="40" name="message"></textarea><br>
  <input type="submit" name="submit" value="Submit Feedback">
  </form>
  <?php
  }
else
  // the user has submitted the form
  {
  // Check if the "from" input field is filled out
  if (isset($_POST["from"]))
    {
    $from = $_POST["from"]; // sender
    $subject = $_POST["subject"];
    $message = $_POST["message"];
    // message lines should not exceed 70 characters (PHP rule), so wrap it
    $message = wordwrap($message, 70);
    // send mail
    mail("test@gmail.com",$subject,$message,"From: $from\n");
    echo "Thank you for sending us feedback";
    }
?>
01. maj 2014 - 14:54 #1
En opdatering af hvad?
Avatar billede dstjulle Nybegynder
01. maj 2014 - 15:04 #2
det styresystem der er køres på Nasen :-)

den køre DSM 5.0 0-4482; Build-dato : 2014-04-24

og det er sket der efter ( det er som om den ikke vil telade at den skal kunen sende mail med php mere ved ikke lige hvorfor )

det kan også vær i php.ini file der skal tilføjes noget med ved ikke hvad
01. maj 2014 - 15:17 #3
php mail bruger den MTA (Exim, Postfix, sendmail...) der er installeret i OSet.

Hvis du har shell adgang så send en mail manuelt via telnet 127.0.0.1 på port 25.

Tjek også NAS opdateringens changeloggen, for at se om der er ændret på mail servicen eller php.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
01. maj 2014 - 15:33 #4
ok det er jeg ikke helt med ( telenet ) ved hvad der er men ikke hvordan man lige sende en mail via den

jeg ved ar Nasen også har mail server indbygget og den virker ( kan det hjælpe )

har være inde og kikke om der er fjernet noget i php.ini filen og kan ikke finde at det skulle være fjernet
01. maj 2014 - 15:43 #5
Denne guide er til Windows XP, men kommandoerne er helt det samme på Nix systemer med untagelse af billede 1 - http://www.wikihow.com/Send-Email-Using-Telnet

Hvordan ved du at den virker?

Her er noget om hvordan indstillingerne skal være i php.ini - http://www.sitepoint.com/advanced-email-php/
Avatar billede repox Seniormester
01. maj 2014 - 15:49 #6
Prøv at var_dump() resultatet af din mail() funktionen.
Hvis den returnerer false, så tjek din error log.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
02. maj 2014 - 08:29 #7
TheBlackKnight

jeg har en mail side som jeg kan loge på ( noget ala Outlook ) og der fra kan jeg sende mailes men jeg kan ikke få PHP til at gøre det og jeg har en mistanke om at det er noget med PHP.INI filen at gøre

Repox

jeg får denne besked med dump

bool(false)

ved ikke hvad det betyder ? (vil du forklar hvad dump gør )
Avatar billede repox Seniormester
02. maj 2014 - 08:31 #8
var_dump() smider variblens type og indhold ud.
Da mail() funktionen returnerer false, er det fordi funktionen fejler.
Kig i dine error logs efter hvad fejlen er.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
02. maj 2014 - 16:55 #9
Har nu kikket i løg filer og den skriver noget med at den ikke kan få adgang til extern ip
02. maj 2014 - 17:03 #10
PHPs log fil?

Hvad siger fejle helt specifikt (kan jeg få dig til at skrive den)?
Avatar billede dstjulle Nybegynder
05. maj 2014 - 10:37 #11
jeg har fundet ud af fejlen :-)

det var den ikke kunne få adgang til mailen ( i kan dele pointene hvis i laver et svar )
Avatar billede dstjulle Nybegynder
05. maj 2014 - 11:26 #12
ok fik den til at køre over Gmail

men vil også godt have den til at køre på local hoste ( min mail )

men får denne fejl

SMTP -> ERROR: Failed to connect to server: Connection refused (111)
SMTP Error: Could not connect to SMTP host. Mailer Error: SMTP Error: Could not connect to SMTP host.

min fil ser sådan ud

<?php
include "classes/class.phpmailer.php"; // include the class name
$mail = new PHPMailer(); // create a new object
$mail->IsSMTP(); // enable SMTP
$mail->SMTPDebug = 1; // debugging: 1 = errors and messages, 2 = messages only
$mail->SMTPAuth = true; // authentication enabled
$mail->SMTPSecure = 'ssl'; // secure transfer enabled REQUIRED for GMail
$mail->Host = "admin@en_falsk_email.nok";
$mail->Port = 587; // 465 or 587
$mail->IsHTML(true);
$mail->Username = "admin@en_falsk_email.nok";  //har skjult mail
$mail->Password = "*****";  //skjuldt kode
$mail->SetFrom("admin@en_falsk_email.nok");
$mail->Subject = "Your Gmail SMTP Mail";
$mail->Body = "<b>Hi, your first SMTP mail via gmail server has been received. Great Job!.. <br/>
<br/>test
</b>";
$mail->AddAddress("admin@en_falsk_email.nok");
if(!$mail->Send()){
    echo "Mailer Error: " . $mail->ErrorInfo;
}
else{
    echo "Message has been sent";
}
?>

har i nogle ide om hvad en fejl 111 er
Avatar billede dstjulle Nybegynder
05. maj 2014 - 11:45 #13
fik den til at virke

jeg ændret port nr fra 587 til 465 og rette lidt i server add. så virket den

ved ikke lige hvad der var galt
Avatar billede dstjulle Nybegynder
19. maj 2014 - 07:56 #14
laver i et svar så kan i dele pointene
Avatar billede dstjulle Nybegynder
30. juni 2014 - 07:55 #15
forventer ikke i vil have point når i ikke svare så jeg taget den selv