Avatar billede pcp8 Nybegynder
01. maj 2014 - 22:59 Der er 3 kommentarer

Kan ikke åbne Excel (windows) .xlsx fil på Mac

Hej Excel-eksperter :)

Jeg har et lille problem.

En af mine venner skal åbne en fil jeg sender til ham. Filen er i .xlsx og gemt fra min Windows version af Excel 2010.

Han har Mac version af Excel og kan ikke åbne filen.

Hvad gør jeg forkert - skal jeg gemme filen i et andet format eller hvordan?

På forhånd tusind tak.
01. maj 2014 - 23:08 #1
Er hans Office for Mac 2011 version fuldt opdateret?
http://www.microsoft.com/danmark/mac/downloads?pid=Mactopia_Office2011&fid=78B06C3D-0158-4344-8A8B-5FB822CD44D8#viewer (bunden af siden)

Har du tjekket at filen ikke er korrupt?

Et alternativ ville være at åbne den i LibreOffice - http://da.libreoffice.org/
Avatar billede pcp8 Nybegynder
01. maj 2014 - 23:31 #2
Tak for svar!

Jeg får lige undersøgt om hans version er opdateret og så vender jeg tilbage.

Hvordan tjekker jeg om filen er korrupt?

Findes der ikke et kompatibilitetsformat jeg kan gemme i som en quickfix?

På forhånd tak
02. maj 2014 - 00:29 #3
Hvis du selv kan åbne den så er den ikke korrupt.

Det kommer an på om det kun er data eller om det også indeholder formler. De fleste formater understøtter ikke formler, tror kun Excel formaterne, Strict Open XML Streadsheet og OpenDocuments Spreadsheet kan anvendes.