Avatar billede bobbedude Nybegynder
04. maj 2014 - 13:27 Der er 1 kommentar

Random fra variabel

Jeg har en variabel med et tal i det kan være fra 1 til 2, 300 med flere.

Jeg vil gerne have at variablen bliver checket om der er mere end 50 tal i den variabel og hvis der er skal der lavet et random tal fra variablen mellem 1 og variablen - 50.
Altså der skal altid være 50 tilbage.

Eks. variabel = 299 så skal random være mellem 1 og 249 (299-50=249)
Håber det giver mening.
Avatar billede askalot Mester
04. maj 2014 - 17:36 #1
Har svært ved at forstå din formulering.

"checket om der er mere end 50 tal i den variabel", mener du; der skal checkes for om tallet er højere end 50?

Anyways, du laver en random tal mellem 1 og 50 på denne måde:

Math.round((Math.random()*50))+1

Omkring den konkrete løsning, Jeg forstår ikke helt hvad du spørger om, men tager et gæt:

if (myVar > 50){
var randomNum = Math.round((Math.random()*50))+1
myVar = myVar-randomNum
}