Avatar billede fedtoere Praktikant
05. maj 2014 - 18:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Program form opdateringer mangler ved lang programkørsel

Mit problem er at min Delphi form ikke bliver opdateret.
Opdateringer i formen "går i stå", men programmet kører færdigt i baggrunden (uden at jeg ser det). Når programmet er færdigt får Formen fokus igen og alt virker normalt.

Programmet virker efter hensigten når afviklingen kun er en begrænset tid. Men når jeg traverserer f.eks en 3TB harddisk igennem med mit program så sker dette.
En traversering af den slags jeg laver kan tage flere timer worst case.

Jeg skriver til en trace/log som jeg viser i et Memo felt. Desuden så bruger jeg Form.update for at sørge for opdateringer. Trods dette så ophører mine form opdateringer.
Mit eneste mål med disse opdateringer er at se status på hvor langt mit program er nået og at det ikke er gået i stå.
Til dette forsøger jeg også at opdatere en ProgressBar - men også uden held.

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede spil2vind Nybegynder
05. maj 2014 - 18:16 #1
Hej, når du har skrevet noget til formen kan du bruge

application.ProcessMessages;
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2014 - 19:17 #2
Eller start en traad.
Avatar billede fedtoere Praktikant
05. maj 2014 - 21:52 #3
Super - mange tak :-)
Avatar billede fedtoere Praktikant
05. maj 2014 - 21:54 #4
Yep - en tråd er også en mulighed - men så skal jeg "holde tungen lige i munden" og ændre mere i mit program.

Tak for input og hjælp