Avatar billede NicklasBL Nybegynder
07. maj 2014 - 18:38 Der er 1 løsning

Problemer med internet efter fjernelse af malware

Jeg er ikke sikker på, at fejlen ligger i det, men efter at have fjernet malware på min computer i morges, har jeg ikke været i stand til at komme på nettet overhovedet. Computeren siger, at jeg er forbundet til internettet men alle programmer, som kræver internet for at fungere, er ikke i stand til få internet f.eks. Google, Chrome, Spotify eller Skype. Jeg har efterhånden prøvet alt som virker oplagt at prøve, fra noget så simpelt som at foretage fejlfinding af problemer, til at flushe DNS.

Et af de programmer, jeg bl.a. har prøvet, er Complete internet repair, som retter mange af de problemer, som jeg troede ville hjælpe, men det hjalp intet.

Jeg har endda prøvet at gendanne computeren til en dato flere uger før problemet opstod men selv det hjalp ikke. Jeg var også inde og checke internet aktiviteten inde på joblisten og der er ingen aktivitet.

Alle andre enheder i huset fungerer, f.eks. den computer jeg skriver dette fra har ingen problemer med at komme på nettet. Derfor kan jeg næsten bekræfte, at det er noget med min computer, der er galt. Jeg har også prøvet at skifte Ethernet kabel, men det gjorde ingen forskel. Efter at havde brugt mange timer på at prøve at løse problemet indser jeg, at jeg nok har brug for mere hjælp og søger derfor hertil.

Jeg er ikke helt sikker på hvad for nogle oplysninger, der er relevante at nævne i denne sammenhæng, udover at mit operativ system er Windows 8.1 64 bit

Her er en log fra programmet "farbar servise scan", hvor jeg har scannet internet service. Selv kan jeg ikke se nogle problemer, men det er heller ikke lige mit speciale ;)

Farbar Service Scanner Version: 03-05-2014
Ran by bruger (administrator) on 07-05-2014 at 18:26:04
Running from "C:\Users\bruger\Desktop"
Microsoft Windows 8.1 Pro  (X64)
Boot Mode: Normal
****************************************************************

Internet Services:
============

Connection Status:
==============
Localhost is accessible.
LAN connected.
Google IP is accessible.
Google.com is accessible.
Yahoo.com is accessible.

Other Services:
==============

File Check:
========
C:\Windows\System32\nsisvc.dll => MD5 is legit
C:\Windows\System32\drivers\nsiproxy.sys => MD5 is legit
C:\Windows\System32\dhcpcore.dll => MD5 is legit
C:\Windows\System32\drivers\afd.sys => MD5 is legit
C:\Windows\System32\drivers\tdx.sys => MD5 is legit
C:\Windows\System32\Drivers\tcpip.sys
[2014-04-26 11:46] - [2014-03-04 14:15] - 2519384 ____A (Microsoft Corporation) FEEFE783D87C9063CDAC6DBDCF95F533

C:\Windows\System32\dnsrslvr.dll
[2014-04-26 11:46] - [2014-03-04 09:13] - 0254464 ____A (Microsoft Corporation) FE7656474448BE6A6C68E5C9BEB7CA94

C:\Windows\System32\svchost.exe => MD5 is legit
C:\Windows\System32\rpcss.dll
[2014-04-26 11:41] - [2014-02-22 11:38] - 0753664 ____A (Microsoft Corporation) 81979817943D830BF24571B7C1B28A1A

**** End of log ****
Avatar billede NicklasBL Nybegynder
09. maj 2014 - 14:39 #1
Jeg lukker spørgsmålet ned, da ingen har svaret, og jeg selv har fundet en løsning som hjalp mig på vej.