Avatar billede sympotonic Nybegynder
08. maj 2014 - 11:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FTP Batch fil

Hej  med jer,

jeg forsøger at lave en batch fil, der overføre alle filer i en bestemt mappe jeg har, på C:\test\ til min ftp server i en bestemt mappe ftp.minserver.dk\mappe\undermappe\

Har fundet flere tråde herinde omkring ftp scripts og batch filer, men ingen løsninger har hjulpet mig. Derfor håber jeg en kan værre behjælpelig med at rette til, eller skrive det der er nødvendigt. Igen skal det bare vare en *.bat fil, jeg kan lave en automatisk start på en gang i døgnet via min tidsplan styring i Windows =)

Mit script ser pt. sådanne ud:

open ftp.minserver.dk
username
password
cd mappe\undermappe\
put C:\test\
quit
Avatar billede chalde Seniormester
08. maj 2014 - 12:48 #1
Tror du finder lige det script du søger her:
http://www.dostips.com/DtTipsFtpBatchScript.php#Batch.FtpBatch
Avatar billede sympotonic Nybegynder
08. maj 2014 - 14:03 #2
Hey Chalde!

Det virkede, nu har jeg dog så et andet lille problem, den tager kun de filer der er i min aktuelle mappe, den tager ikke undermapper med, hvilket jeg godt kunne tænke mig, hvis der er nogen. Beklager jeg ikke uddybede det nok. Jeg vil også høre om man kan sætte en variable, så den kun ligger filer op der er lavet dags dato?

Grunden til jeg spørger er at det er backup filer fra et Oracle system jeg forsøger at smide op på en ftp, så vi har dem eksternt hvis der nu skulle ske brand eller andet her i bygningen. Og den generere voldsomme mange filer til backup hver dag, og sletter selv filer der er ældre end 10 dage. Men da en dags backup fil godt kan fylde 1 GB, vil der ikke værre nogen grund til den tager de andre 9 dage med, hvis scriptet køre hver nat. Kun dagens kopi hvis du forstår =)
Avatar billede sympotonic Nybegynder
06. august 2014 - 09:52 #3
Fandt løsningen via browsing