Avatar billede hrGabs Novice
08. maj 2014 - 13:58 Der er 3 kommentarer

scanne et område for trådløse net

Hej Jeg sidder som eksamensvagt på en skole, hvor de ikke må bruge internettet under prøverne. Vi har en mistanke om at nogle har skjulte mobiler, som laver deres eget netværk og således kan komme på nettet.

Kan nogen her inde hjælpe mig med at finde et værktøj som vi kan bruge til at scanne lokalet og gerne med pejle udstyr.

Må gerne kunne bruges til iphone eller bærbar pc.
Avatar billede sonalias Seniormester
08. maj 2014 - 14:04 #1
Basicly alle apps der hedder noget med "Wifi" vil være i stand til at vise en liste med trådløse netværk og signalstyrke, så er det bare at følge retningen hvor styrken forøges
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2014 - 14:23 #2
Avatar billede DonSkoD Juniormester
08. maj 2014 - 15:22 #3
Jeg har også tidligere benyttet inssider, men så vidt jeg kan forså, så er det ikke gratis længere.

Jeg benytter i stedet Xirrus Wi-Fi Inspector:
http://www.xirrus.com/Products/Network-Management-and-Software/Network-Management/Wi-Fi-Inspector

Den fungerer ligesom inssider.