Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. maj 2014 - 16:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min computer opføre sig underlig

Min computer gik ned før julen 2013 hvor jeg havde en okay computer, kan ikke lige huske specs.
Strømforsyningen brændte mit bundkort af :/
Men nu efter nytår hvor jeg har købt nye dele, fungere det til en vis grad.

Jeg kan surfe på nettet, men det tager tid at loade sider Zzzz
Mine spil køre bestemt ikke ordenligt Zzzz
det eneste jeg faktisk kan er at glo på Windows uden "lagg"

Specs:
Msi Z87M Gaming
Intel i5-4670 3,4 GHz
16 Gb Ram
Nvidia Geforce 670 GTX
RM650 corsair psu

Jeg har haft en SSD i den, men der er en fejl på den, så den skal byttes, men køre med en 7200RPM 460 GB HDD
som jeg også kørte med på den anden computer uden problemer.

Det hele er formateret, ALLE DRIVER ER UPDATERET og med stort mener jeg: at hjemmesider er tjekket for den seneste driver, Windows update køre flere gange dagligt, og LiveUpdate 5 har og tjekket.

Kunne dette tyde på en defekt del i computeren ? mit grafikkort virkede fint før julen og er testet igennem.
Min cpu kan vel kun fungere/ikke fungere (enten eller)
psu'en levere fint strøm
bundkortet har ingen brandmærker eller andre fejl som jeg kan se.

Any thing ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2014 - 16:36 #1
Hvor mange af de "gamle dele" kører du med?
Er det både ram og cpu der er fra forrige bundkort, eller aer alt nyt?
Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. maj 2014 - 17:35 #2
Det eneste som ikke er udskiftet er mit Grafikkort og harddiske, alt andet er nyt :)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. maj 2014 - 19:35 #3
nu kan det godt værre at jeg spørger dumt, men udover min main hdd har jeg 2 andre, kan det have noget med dem at gøre ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2014 - 22:07 #4
Jeg havde en pc hvor den blev langsom af at få en slave disk i systemet. Hvis det er sata diske, burde de kunne finde ud af at blive slaver i systemet. Har du ide diske skal de jumpes så man sætter dem til det de skal være. Der er også en der hedder cable select, men den indstilling har jeg ikke brugt.
HAr du testet dine diske for om de er i orden efter pc nedbruddet?
Avatar billede cadell400 Nybegynder
13. maj 2014 - 15:09 #5
Hej 220661
og tak for informationen omrking diskene, de er alle sammen alm IDE diske.
prøve lige at kigge på dem hvordan de er sat op.
i høre nærmere :)
Avatar billede cadell400 Nybegynder
15. maj 2014 - 15:46 #6
Det undre mig at der kan værre malware på min computer når den er ny formateret ???

Men installerede anti-malware og den fandt 20 malwares.
efter de blev fjernet og genstartet pc'en kørte den normalt igen, og lagger kun lidt i spil, men tror det skyldes min 5-6 år gamle harddisk :)

God weekend til jer!
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2014 - 17:54 #7
Nu har harddiske kun indflydelse på "load" tiden af spillet, altså scene for scene, og ikke "oplevelsen" når man ex i et FPS render rundt og selvfølgeligt settings i spillet.

Kan let sammenlignes med HD/SD og internet båndbredde på youtube, sidder man på adsl/+ vil man altid foretrække HD, men h+ fra sin mobil telefon vil man ofte foretrække SD.

Harddisken har kun til formål at levere objekter, texttures og hvad ved jeg til primært gfx og cpu, som håndtere den kæmpe datamængde nutidens spil kræver, der kan sata/raid/ssd slet ikke følge med.. Jeg er ikke den store gamer, men jeg ville tage EA's frostbite engine som et godt udgangspunkt for hvad der sker i fremtiden, men de spår selv 2-3 år frem, som sagt følger jeg ikke med, det kan let være ID software snart får givet deres quake engine et passende los i røven, så den er også er "platforms uafhængig" som udviklere nok foretrækker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Frostbite_(game_engine)

Men skulle man købe nyt i dag, ville jeg nok have valgt, dog har jeg altid sværget til Intel/nvidia, et AMD/Radeon setup, så Mantle er parat, men DX 12 kommer nok kort tid efter, tvivler på MS tør lukke Nvidia nyere serier helt ned. Men PS4 valgte dog et AMD setup, så mantle kunne komme med.