Avatar billede Simon_k Praktikant
13. maj 2014 - 10:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cellehenvisning til anden excelfil

Hej Alle.

Kan man få en celle til at tage en værdi fra et andet excelark som endnu ikke er oprettet?! :-)

Ved ikke om det er muligt, men tænker på at at lave timesedler i mit firma som fungerer lidt bedre end dem vi har nu... Her tænker jeg at man måske burde kunne tage timer fra de individuelle sager over i en samlet opgørelse på vores enkelte sager.

Jeg vil således gerne at hvis jeg har brugt 26 timer samlet på enkelt sag i januar at det så bliver flyttet over en helt anden excelfil og der er såmænd ikke noget problem...

Problemet opstår når jeg gerne vil have "linket" i cellen til at linke til en celle i en fil i en mappe som hedder "Anders Andersen". Filen hedder "Anders Andersen - Timeseddel 2015" og cellen hedder C4.

Her tænker jeg jo at man måske kunne lave en cellehenvisning som hedder C: osv...  og der eneste jeg så skulle ændre ved årsskiftet var 2015 til 2016... Ved ikke om det er muligt? Det krøver jo at man kan "linke" til en fil som man ikke konkret er inde og trykke på som man normalt gør!

Ved ikke om det giver mening for Jer, men håber der er en som kan hjælpe!
Avatar billede prhan Juniormester
13. maj 2014 - 11:11 #1
Det mener jeg ikke at man kan. Kæder er ikke særlig fleksible i Excel.

Jeg har også selv tidligere kigget efter muligheder for at gøre kæderne fleksible. og kom frem til at det ikke kunne lade sig gøre.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. maj 2014 - 13:52 #2
Det skulle nok kunne lade sig gøre via programmering i VBA.
Avatar billede Simon_k Praktikant
13. maj 2014 - 15:24 #3
Det har jeg desværre ikke evnerne til! Og jeg har ikke lyst til at begive mig ud i noget som jeg ikke kender baggrunden bag, da jeg ikke har mulighed for at ændre/udvikle/udbedre evt. fejl og mangler som skulle forekomme...!

Jeg må lige ligge hovedet i blød ift. om der evt. er andre muligheder... Tænkte bare at det kunne være let og en løsning med minimum af tastefejl!
Avatar billede supertekst Ekspert
13. maj 2014 - 15:53 #4
Ok - men du kunne jo nok få det konstrueret..