Avatar billede anneji Nybegynder
15. maj 2014 - 11:13 Der er 5 kommentarer

Amuletbjælke

Hvordan forhindrer man at amuletbjælken popper op fra højre side hele tiden, når man stryger fra højre med en touchpad?

Og NEJ, det virker ikke at fjerne fluebenet i *Vis amuletterne når jeg peger i øverste højre hjørne* under Navigationsegenskaber!

Lidt specifikationer:

Det er når man stryger helt fra højre på sin touchpad, altså fra kanten hvor jeg har lodret scroll på min touchpad. Det kommer man jo til konstant, og amuletbaren popper op i de fleste programmer.
Det er ganske almindelig Synaptics TouchPad V7.2 der er på min pc.
Sindssygt irriterende :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2014 - 13:02 #1
hvis du har 'classic shell' så kan du slå det fra. Og hvis du har 'modernmix' så kan du køre apps i vinduer - og du er reelt tilbage i en win7-maskine (min opsætning)

Der er også 'pc indstillinger' ned til 'pc og enheder', 'hjørner og kanter' hvor du kan slå hjørnenavigation fra (jeg er på stationær, så kan ikke teste det på touchpad)
Avatar billede anneji Nybegynder
15. maj 2014 - 20:10 #2
Hej claes57

Tak for svar.

Hjørnenavigation er allerede slået fra, og det virker ikke.

Mht. classic shell mm., vil jeg gerne være fri for at installere flere apps, jeg har allerede haft travlt med at fjerne de fleste af dem der lå præinstalleret på min nye bærbare :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2014 - 20:38 #3
Classic Shell er ikke en app. Det er en opsætning, der giver dig start som i win7 uden alt det app-fis.
Modernmix er også en win8 udvidelse, så app kan køre i vinduer. Så hvis der er app, du skal have, så kører de som et hvilket som helst win-program i den størrelse du vælger, og ikke hele siden.
Modernmix koster penge, Classic Shell er gratis.

Der er programmer på nettet til at fjerne alt standard leveret slam. De rydder også gemte data i registreringsdatabasen. Du lyder som om du ville kunne bruge et sådanne.
Avatar billede anneji Nybegynder
15. maj 2014 - 21:21 #4
Tak igen for svar.

Jeg vil stadig gerne undgå udvidelser osv., og bare slå denne funktion i windows 8 fra.

Jeg kender ikke windows 8 ordentligt endnu, (har sidst haft vista), og det er måske overkill at forkaste hele styresystemet pga. en irriterende funktionalitet, som måske kan slås fra.

Det er vel iøvrigt ikke touchpad'en der skal konfigureres i stedet, og ikke windows?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2014 - 21:41 #5
Jeg ville så droppe touchpad, og bruge en mus. Du skal i hvert fald ikke tilbage til Vista.