Avatar billede sara-lind Nybegynder
19. maj 2014 - 09:00 Der er 8 kommentarer

Glemt/slettet password på win 7 prof

Hej,

Jeg har søgt lidt rundt efter svar men finder ikke rigtigt noget jeg kan bruge.

Jeg har en win 7 prof, som har stået uden password, hvor man bare skulle trykke Ctrl + Alt + Delete for at starte op, men med blankt password.

For at slippe for at slukke trykke Ctrl + Alt + Delete, fulgte jeg et vejledning herinde, der forklarede at jeg skulle slette koden herinde, samtidig slettede jeg også én af de 2 administrator kontis så der kun er en på nu.

Men når jeg tænder computeren nu, skal jeg skrive brugernavn og kode og lige meget hvad jeg prøver kan jeg ikke logge ind :/

Jeg har forsøgt med fejlsikret tilstand, men skal stadig logge ind.

Er der nogen der har et råd til hvordan jeg får logget ind, eller gættet knækket koden? Igen, der burde jo slet ikke være nogen kode så det er lidt underligt...

Jeg kan under login skærmen vælge "nulstil adgangskode..." men kan jeg evt lave en usb som kan bruges til at nulstille adgangskoden, eller er det for sent nu?

Mvh Sara
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2014 - 09:43 #1
Jeg kan under login skærmen vælge "nulstil adgangskode..." men kan jeg evt lave en usb som kan bruges til at nulstille adgangskoden, eller er det for sent nu?

Ja det er for sent.

Ophcrack kan sikkert finde adgangskoder.
http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd

brugernavn og kode

Lyder lidt mærkeligt normalt, er det kun en adgangskode man skal indtaste.
Avatar billede sara-lind Nybegynder
19. maj 2014 - 10:11 #2
Loginskærmen ser sådan ud,fotoet er dog strukket:
http://saralind.dk/login.jpg

Jeg prøver med Ophcrack, tror dog ikke der er nogen kode...
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2014 - 11:09 #3
Kan du logge ind så prøv dette for at fjerne adgangskoden
http://gratisupload.dk/vis_billede/710569/
Avatar billede sara-lind Nybegynder
19. maj 2014 - 12:00 #4
Det lykkedes mig med
Offline Windows Password & Registry Editor, at fjerne adgangskoden på administrator kontoen, så jeg er inde. Men hvordan griber jeg så mit oprindelige problem an, ved du det?

Altså gøre således at computeren starter op uden at man skal logge ind?

Ellers så skriv bare svar så får du point :)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2014 - 12:09 #5
som #3 + husk lige at tjekke pauseskærm. Højreklik på skrivebord, vælg personlige indstillinger. Nederst til højre er pauseskærm.
I den fjern evt hak i 'vis logonskærm ved fortsættelse'
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
19. maj 2014 - 17:46 #6
Følge vedledning her:

http://www.pcworld.com/article/2054380/disable-windows-logon-password.html

:) skulle fix dit logon problem
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2014 - 18:20 #7
whiteraven
Er din vejledning bedre og anderledes end min som er til Windows 7 Som spørger henviser til??
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
19. maj 2014 - 18:29 #8
Den er anderledes og skal vi ikke holde snakken til spørgers problem ;) Og den vejeledning jeg linker til er både til Win7 og Win8.