Avatar billede rasmuserdk Nybegynder
19. maj 2014 - 17:12 Der er 4 kommentarer

Bundkort og Grafikkort

Hej jeg hedder Rasmus jeg vil gerne gøre min Pc bedere ved at indsætte et nyt grafikkort Men jeg er bange for det ikke passer til mit bundkort ( hvis bundkortet har noget med det at gøre ) Så jeg håbede i kunne hjælpe.
Mit bundkort er MS-7800
Grafikkortet jeg er interesseret i:

http://www.edbpriser.dk/grafikkort/msi-r9-290x-lightning-4-gb-id-8209863.aspx

Tror i det kan passe ( Der er plads i coveret men ved ikke om det har noget at gøre med bundkort)
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
19. maj 2014 - 18:09 #1
Hej Rasmus

Jo det kort passer fint ind i dit bundkort skal bruge en PCI-E x16 port og det har det. Du skal dog nok lige være opmærksom på at du muligvis skal have ny PSU ikke sikker på din gamle kan klare at trække det nye dyr ;) Du skal regne med ekstra 300-400W på peak performance. Og tror muligvis ikke din nuværende er mere en på totalt 350-450W og du skal jo også havde nok til CPU, Ram og harddiske.

Mere indformation kan findes i denne tråd
http://www.eksperten.dk/spm/980437

Måske overveje prioritering mellem GFX kort og resten af computeren ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 19:11 #2
#1 Godt med genbrug af tråde. Så kan jeg også følge op på dem hvis der ikke kommer svar tilbage ;-)
Avatar billede rasmuserdk Nybegynder
19. maj 2014 - 20:03 #3
Tusind tak for dine råd Køber en 850W Strømforsyning Men har ombestemt mig køber dette grafikkort :-)

http://www.edbpriser.dk/grafikkort/sapphire-radeon-r9-290-tri-x-oc-uefi-detailsalg-4-gb-id-7992542.aspx

og denne strøm forsyning

http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/xfx-proseries-p1-850b-befx-sort-id-7159504.aspx

Har ikke penge til at udskifte resten af computeren, Fks. Nyt Cpu og Ram, Nu hvor det er en gammel Medion computer kunne den godt trænge til det, men tager 1 step af gangen og til sidst bliver den vel fin nok :-)
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
19. maj 2014 - 20:45 #4
Ja den bliver sikkeret fin, GFX kortet klar jo det meste spil relateret med mindre du spiller CPU tunge spil og ikke så meget 3D.

Dit næste projekt skulle nok være SSD harddisk hvis ikke du har det cutter load tider med en go' del. Klare sig selv om den er billig. Så kan du tage RAM, CPU og Bundkort næste gang du har ca. 3-4 kilo at smide.