Avatar billede probars Nybegynder
20. maj 2014 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computerkoks med grafikkort og bundkort

Hej Eksperter!

For godt og vel 2 uger siden gik min skærm fuldstændig i sort, og den ville ikke vise billede overhovedet. Jeg satte den til min bærbar, og der virkede den fint. Så clearede jeg CMOS både via jumper og batteri, ingen held der.

Jeg lånte så min brors gamle grafikkort, for at teste om det evt. var der den var gal, og det virkede minsandten! Så jeg købte et nyt grafikkort, men nu er den gal igen! For da jeg ville formatere computeren mens det gamle grafikkort sad i, så blev jeg bedt om at genstarte, og da den først var slukket, så forsvandt billedet igen - både med det nye og det gamle grafikkort.

Er der endnu en ting der er brændt af, eller kan det være fordi jeg har gjort noget dumt ved at formatere via. gendannelse til fabrikstilstand i kontrolpanelet?

Håber i kan hjælpe, jeg er ikke selv den største ekspert på det her område :)
Avatar billede probars Nybegynder
20. maj 2014 - 11:23 #1
Glemte lige at skrive specs ned.

Min computer er en stationær i et acerpredator kabinet. Mit nye grafikkort er Geforce GTX 660, jeg har 16gb ram og Intel core i7 3770. Kan ikke finde bundkortsmodellen af en eller anden grund
Avatar billede Minimosse Nybegynder
20. maj 2014 - 11:45 #2
Hmm prøv at installere maskinen mens skærmen sidder i porten på dit bundkort, når maskinen så er installeret, så installere du driverne til grafikkortet, så tror jeg det virker! :)

Mvh. Mathias
Avatar billede probars Nybegynder
20. maj 2014 - 11:46 #3
Det prøver jeg lige :)
Avatar billede probars Nybegynder
20. maj 2014 - 12:28 #4
Jeg kunne kysse dig på munden min kære mand! tak for hjælpen minimosse!
Avatar billede Minimosse Nybegynder
20. maj 2014 - 12:38 #5
Det behøver du nu ikke, men du kan altid give point, hvis det har hjulpet :P

Mvh.

Mathias
Avatar billede probars Nybegynder
20. maj 2014 - 12:46 #6
Jeg har så et enkelt problem mere :) Jeg kan nu starte computeren op og det ser ud til at virke. Men for at jeg kan installere driveren til grafikkorten, så skal det sidde i computeren. Og hvis kortet sidder i, så er der intet billede :) hverken hvis jeg kobler skærmen i bundkortet eller grafikkortet! øv