Avatar billede ReconCube Praktikant
20. maj 2014 - 16:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lydproblemer

Hej

Jeg har pludselig fået et problem med lyden på min computer.

Problemet er, at når jeg f. eks. henter et video clip på YouTube så kan jeg ikke længere afspille lyden. Selve videoen vises og virker fint.

Jeg har hentet de forskellige video clip i mp4.

Jeg har fundet tidligere hentede video clip på harddisken (mp4), men dem er der ingen problemer med.

Når jeg afspiller videoerne med Media Player så står der oppe i det ene hjørne "Medie Ændres". Det plejer ikke at stå der.

Jeg har ikke rørt ved indstillinger for lyd. Derfor syntes jeg det er mækeligt at det pludselig ikke virker.

Jeg har Win 7

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe

hilsen ReconCube
Avatar billede eurositi Ekspert
20. maj 2014 - 23:31 #1
Tjek først, om der overhovedet ER et lydspor i din MP4-fil:
- Afspil klippet i VLC.
- Klik på Tools > Codec information > Fanebladet Codec
- Der skal gerne findes både et videospor (mpeg4) OG et lydspor (AAC eller m4a)

Hvis der er et lydspor, kan du forsøge at eksportere det - prøv f.eks. med det glimrende gratis redigeringsværktøj XMedia Recode.
Avatar billede ReconCube Praktikant
21. maj 2014 - 00:32 #2
Afprøvede VLC player, men den ville heller ikke afspille lyd fra mp4-filen. Jeg kunne dog ikke finde tools på VLC player?

Ja, der er et lydspor til mp4-filen. Det jeg har hentet på Youtube er en libravox lydbog. Der er spilles ingen lyd når filen aktiveres.

Det viser sig, at jeg faktisk har hentet lydbogen for fjorten dage siden. Den ligger som jeg hentede den stadig som en mp4-fil og den virker ganske glimrende. men den nye (samme) fil jeg hentede i dag virkede ikke.

Men alt jeg har hentet de sidste to dage er der ikke lyd på. Har bedt kammerater om også at hente de samme mp4-filer. Hos dem virker det.

Når jeg har hentet filerne, så har de ikke længere et lyd eller film ikon. De er bare hvide firkanter uden betegnelse. Fil-navnet siger dog stadig at det er f.eks en mp4-fil.

Jeg kører lydbøgerne gennem Tunebite for at reducere kbps så de fylder mindre på mit sd-kort. Men Tunebite vil heller ikke køre dem. Så det er ikke kun Media Player som har problemer med filerne.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. maj 2014 - 14:09 #3
når du henter det ned er det så som lyd eller video fil

hvis video fil så prøv at hente filen med keepvid.com

du kopierer adressen og sætter den ind

du kan også prøve youtubetomp3.com (så hentes klippet som lyd fil)
Avatar billede ReconCube Praktikant
23. maj 2014 - 19:45 #4
Hej cyberspace

Keepvid.com virker perfekt og videoerne hentes uden problemer. Kender du andre programmer til at hente video med? Så tak for tippet :)

Keepvid er god, men hoster lidt når jeg henter de store lydbøger. Kender du andre programmer til at hente video med?

Det gør ikke noget de koster lidt, bare det er en god udbyder.

Hilsen ReconCube
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. maj 2014 - 10:00 #5
kender ikke lige andre programmer når vi snakker youtube videoer
Avatar billede ReconCube Praktikant
26. maj 2014 - 14:18 #6
Jeg har jo også et udmærket værktøj til at downloade nu :)Keepvid er et godt lille hurtigt redskab. Tak for hjælpen :)

Hilsen ReconCube
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. maj 2014 - 17:25 #7
hvis du måske skulle have lyst til at dele lidt point ud så lige et svar
Avatar billede ReconCube Praktikant
27. maj 2014 - 20:01 #8
Vil jeg meget gerne, men hvordan gør jeg det... er ny her på stedet :)