Avatar billede NSDK Nybegynder
21. maj 2014 - 10:05 Der er 3 kommentarer

Undgå at mail()-funktionen sender SPAM-mails

Hej eksperter,

Jeg har et spørgsmål til om det er muligt, at skrive noget kode i forbindelse med sin mailudsendelse via PHP mail()-funktionen, så den altid vil blive sendt til modtagernes indbakke. Jeg vil gerne undgå at den havner i deres SPAM-filter eller værre direkte bliver slettet .

På nuværende tidspunkt sender jeg en standard mail, hvori teksten stort set er den samme hver gang, dog med små forskelle der bliver hentet via PHP-variabler.

Jeg sender mailen på følgende måde:
$headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=UTF-8' . "\r\n";
$headers .= 'From: info@nicesport.dk' . "\r\n";
mail($toUsers, $subjectUser, $bodyUser, $headers);

Hvad kan jeg gøre? Jeg har virkelig brug for hjælp, da ca. halvdelen af mine modtagere påstår at de ikke får nogen mail fra mig.

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede repox Seniormester
21. maj 2014 - 11:24 #1
For at mindske risokoen for at du ryger i spamfiltret, skal du sørge for at have sat SPF og DKIM korrekt på dit domæne.

Prøv eventuelt at rette afsender e-mailen til noget andet end info@ til noget mere personligt eller specifikt såsom jens@ eller nyhedsbrev@ (alt afhængigt af din use case).

Sidste mulighed ville være at få kvalitetstestet din mail for at kontrollere indholdet samt de andre faktorer som jeg allerede har nævnt, som også omfatter indhold af høj kvalitet i mailen (HTTPS links, text/billede forholdet og så videre).
Avatar billede NSDK Nybegynder
22. maj 2014 - 16:18 #2
Tak for svar, repox. Smid et svar, så skal du få dine points.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2014 - 04:16 #3

Jeg har et spørgsmål til om det er muligt, at skrive noget kode i forbindelse med sin mailudsendelse via PHP mail()-funktionen, så den altid vil blive sendt til modtagernes indbakke. Jeg vil gerne undgå at den havner i deres SPAM-filter eller værre direkte bliver slettet.

Har du overvejet konsekvenserne af hvis en saadan kode fandtes? (hint: kunne der vaere andre end dig som ville vaere interesseret i den)

:-)