Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
21. maj 2014 - 19:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Download ny kopi af Windows 8 til DVD

Hej alle,

Jeg har en computer med Windows 8 hvor harddisken er gået død. Jeg har desværre ikke nået at få lavet en Windows 8 DVD. Har tænkt mig at tage den ned i Elgiganten og få den lavet, men de tager 500 kr. hvis man ikke har disken.

Mit spørgsmål er derfor om man kan lave en ny disk, som de så kan bruge? Da jeg købte computeren var den godt nok med Windows 7, men har siden hen opgraderet til Windows 8, så begge styresystemer kan sådan ses bruges.

På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2014 - 19:27 #1
Hvilken udgave af windows 8 har du og er det 32 eller 64 bit?
Avatar billede pstidsen Novice
21. maj 2014 - 19:53 #2
Har du ikke isofilen? Hvis ikke, så kan du måske få den af Microsoft (hvis du har købt den af dem). Ellers har jeg en iso fil til Windows 8 Pro 64 bit til at ligge (fra da jeg købte Windows 8).
Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
21. maj 2014 - 20:03 #3
Jeg ved ikke om det er 32 eller 64 bit. Har været så dum at smide licens koden væk, men ringer til Microsoft i morgen for at få den, kan være de kan fortælle mig om det også er 32 eller 64 bit og evt. har et download link?

Men hvis de nu ikke giver mig et link, hvad gør jeg så? Kan jeg så bare downloade ISO filen fra dig pstidsen eller hvad?
Avatar billede pstidsen Novice
21. maj 2014 - 20:36 #4
Puuha, hvis du har smidt din licensnøgle væk, så tror jeg du er svært stillet! Ring og spørg Microsoft om dine muligheder.
Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
21. maj 2014 - 20:42 #5
Har dog stadig licens nøglen til Windows 7, så er det evt. muligt at få brændt det ned på en disk så? Ved dog stadig ikke om det er 32 eller 64 bit.
Avatar billede pstidsen Novice
22. maj 2014 - 00:24 #6
Måske kan du finde en version på nettet - måske vil Microsoft (eller det mærke computer er, f.eks. HP eller Acer) sende en kopi. Du skal dog vide om det er 32 eller 64 bit?

Blev den købt med Windows 7? Hvis ja, så skriv hvilken computer (mærke og model) det er, så kan du/vi kigge på nettet og tjekke hvad den blev/bliver solgt med.
Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
22. maj 2014 - 19:37 #7
Det er en Parckard Bell EasyNote TS11HR
Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
22. maj 2014 - 20:56 #8
Har fået svar fra Microsoft og løst problemet. Mange tak for hjælpen.
pstidsen, hvis du lige smider et svar, så skal du nok få pointene. :-)
Avatar billede pstidsen Novice
23. maj 2014 - 01:13 #9
Du lukker bare selv.
Avatar billede mdamsgaard1 Nybegynder
05. juni 2014 - 00:18 #10
....