Avatar billede ChillySkye Nybegynder
23. maj 2014 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linux "bot" til at logge på en website og interagere med javascript

Jeg står overfor at skulle lave en "bot", som jeg kan have kørende på en linux server.
Dens formål er at agere som bindeled mellem en website hvor brugere kan interagere med den, og en webserver på samme server.

Helt konkret handler det om at den skal kunne logge på som bruger af siden kongregate.com, hvor den skal lytte til javascript events, tjekke data op imod en backend og returnere et svar til brugerne via javascript.
Kongregate bruger en flash komponent på deres site til at kommunikere med deres backend, så denne løsning skal derfor kunne loade denne website, med min. denne flash komponent.

Det jeg søger er enten info om en eksisterende applikation der kan noget af dette, eller alternativt nogle fif til hvordan det kan laves.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. maj 2014 - 17:46 #1
Ren nysgerrighed: Det lyder lidt som om, du vil lave din egen frontend, der kan præsentere deres indhold på dit eget site?
Avatar billede ChillySkye Nybegynder
23. maj 2014 - 18:05 #2
Det er ikke tilfældet.
Det jeg skal bruge det til er at verificere at en bruger er hvem han udgiver sig for at være, inden han logger på en ekstern styret chat jeg har udvikler, som bliver inkluderet på kongregate siden via et userscript.

Så i min backend har jeg listet over hvilke brugere der må logge ind, når jeg modtager en besked via kongregate's chat system, ved jeg med sikkerhed de er hvem de udgiver sig for at være, hvorefter jeg kan sætte en hash i min database for den bruger, og returnere denne til brugeren som så kan bruge denne til at logge ind med.

Så selve botten skal ikke foretage sig noget visuelt, den skal blot bruges til authentication.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
23. maj 2014 - 21:03 #3
Får du ikke et svar her, mender jeg der er en bedre chance for at finde en løsning i dette fora

Har selv fået meget hjælp der.

http://www.linuxin.dk
23. maj 2014 - 21:34 #4
Watir, Scrapy, Selenium, iMacros... - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_web_testing_tools

Hvis det skal være i PHP, så findes der denne bog "Webbots, Spiders, and Screen Scrapers: A Guide to Developing Internet Agents with PHP/CURL" fra no starch press - http://www.webbotsspidersscreenscrapers.com/
Avatar billede ChillySkye Nybegynder
20. oktober 2014 - 00:35 #5
lukker denne