Avatar billede Necity Nybegynder
23. maj 2014 - 17:00 Der er 4 kommentarer

løn system

Hej, jeg forstår ikke rigtig det danske lønssystem.
Det er noget med fra d. 20 i måneden til d.20
Men er det fra d. 20 man starter med at tælle lønnen eller hvordan fungere det?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2014 - 18:33 #1
det kommer an på den enkelte overenskomst/aftale. Tjek med evt fagforening eller din chef.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
23. maj 2014 - 20:21 #2
Det er din arbejdsgiver der kører deres lønningssystem fra den 20. i en måned til den  19. i næste måned, og det kan de svare på hvorfor de har valgt det.

Min arbejds giver kører fra sw. 14 til den 13 i måneden, og vil tro at det er fordi de skal have tid til at beregne og lave det mm.
Avatar billede finb Ekspert
24. maj 2014 - 14:16 #3
Vi har d. 21. til 20., så arbejdsgiveren
har min. 7 dage til at beregne løn.
Nogen steder har de løn hver 14.dag.
Avatar billede EveryMA Mester
24. maj 2014 - 20:30 #4
Det har intet med fagforening at gøre. Bare fordi man betaler til fagforening kan man godt selv åbne munden og åbne sine øjne.

Som de andre skriver; spørg din arbejdsgiver hvordan det hænger sammen. Det er meget normalt fra den 15. til den 14. eller den 21. til den 20. Det gør, at lønafdelingen har tid til at indberette, rette og oprette lønninger, som kommer ud til den sidste hver dag i måneden.