Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
23. maj 2014 - 20:02 Der er 15 kommentarer

alienware bærbar pc

Hejsa. :)

Min søn vil bruge nogle af hans konfirmation`s penge på en alienware bærbar pc , da han spiller meget og skal bruge den på efterskole.

har fundet en Alienware 17 til 13990 på

http://www.dell.com/dk/p/alienware-17/pd?oc=n00aw713&model_id=alienware-17#overrides=

Men hvis jeg går ind på den amerikanske side kan han købe en Alienware 18 som er meget stører i alt til samme penge, men er det muligt eller skal man betale told af den eller er der andre ulemper. ?

På forhånd mange tak
Mvh Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2014 - 20:08 #1
husk de bruger 110 volt i usa.
23. maj 2014 - 20:17 #2
Det er muligt, du skal dog betale forsendelse og import told.

Hvis de ikke vil sende direkte, så er det muligt at anvende et varehus, så som http://www.myamericanshipper.com/, til at sende det til DK.

Jeg har anvendt http://www.myamericanshipper.com/ mange gange, og har kun haft gode erfaringer med dem. Der findes også firmaer som tilbyder samme service.

Husk at en bærbar fra USA har engelsk keyboard, så undersøg om det er muligt at udskifte keyboardet og om det bryder garantien hvis man gør det selv.
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. maj 2014 - 20:24 #3
en dansk udgave kunne være denne

http://www.mm-vision.dk/x4788-kraftig-gamer-baerbar
Avatar billede Slater Ekspert
23. maj 2014 - 20:33 #4
Husk også at Alienware er noget skidt til ekstrem overpris. Du betaler en masse for navnet og nogle kulørte lamper.

Du kan f.eks. få en bedre computer med samme grafikkort, som er det vigtigste i spil, for 4000 mindre fra MSI her: http://www.sharkgaming.dk/msi-ge60-2pe-045ne.html - og MSI er et kvalitetsmærke.

Eller en stærkere ASUS med bedre grafikkort for 3000 mindre: http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/asus-g750jx-t4149h

- Det er bare de første, jeg lige faldt over. Men når vi snakker om knægtens konfirmationspenge, som sandsynligvis ikke er uendelige, så er der absolut ingen grund til at købe Alienware.
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
23. maj 2014 - 20:37 #5
ok Super mange tak for hjælpen tror jeg vil se lidt på de andre hvis det er for dyrt at købe alienware. :)
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
24. maj 2014 - 07:07 #6
Den asus du har linket er den lige så god til gaming som den alien jeg linket for så er der da en del penge at spare ?
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2014 - 07:46 #7
CPU'en er en mikroskopisk smule bedre i Alienware-computeren. I retning af 5% bedre - og det er stort set aldrig det, der gør forskel i spil.
http://www.cpu-world.com/Compare/3/Intel_Core_i7_Mobile_i7-4700HQ_vs_Intel_Core_i7_Mobile_i7-4710MQ.html

Der er 3 gange så meget RAM i ASUS'en.

Der er dobbelt så stor harddisk i ASUS'en, og harddisken er meget hurtigere.

ASUS'ens skærm har en højere opløsning og samme størrelse.

ASUS'ens grafikkort har 50% mere videohukommelse og får 25% højere performance score i 3DMark Vantage.

Så alt i alt en langt bedre computer.
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
24. maj 2014 - 07:53 #8
Ok mange tak for hjælpen vil vise den til min søn og se hvad han siger :)
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2014 - 08:11 #9
Det ser ud til, at jeg har overdrevet grafikkortets overlegenhed lidt. Det var tilsyneladende det bedste benchmark, jeg faldt over - når jeg kigger på flere, f.eks. her: http://www.notebookcheck.net/Review-Nvidia-GeForce-GTX-860M-Maxwell-vs-Kepler.114908.0.html
- virker det som om de to er omtrent lige gode.

Stadig, kortet i den ASUS er absolut ikke værre end i Alienwaren. Det er samme ydelse, eller måske en smule bedre i ASUS'en. Og stadig til langt lavere pris.

Bare for at være helt ærlig omkring, hvad man får.
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
24. maj 2014 - 13:18 #10
ok mange tak :)
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
24. maj 2014 - 13:19 #11
Så har vi været ude og se på lidt ..

En af medarbejderne i en butik sagde til os at Asus havde problemer med deres Hdd når den skulle opdateres , så stod Hdd af..

Lyder lidt som om han ville sælge os en af hans modeller eller ???
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
24. maj 2014 - 13:33 #12
Har også fundet den her ved ikke hvad du siger til den .

http://www.mm-vision.dk/x4778-kraftig-gamer-baerbar
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2014 - 13:39 #13
Tjah, det lyder lidt mærkeligt - og jeg har aldrig hørt om det.
Her er en (uvildig) side med informationer om de mest almindelige fejl i ASUS-maskiner, og hvordan man løser dem - og harddisk er slet ikke nævnt: http://forum.notebookreview.com/asus/284738-survey-asus-problems-notebooks-support.html

- Men naturligvis kan jeg ikke garantere noget. Jeg forstår dog ikke helt meningen i, at harddisken skulle stå af "når den opdateres". Opdateres med hvad?

Selvfølgelig er sælgere ude på at opsælge, og mange af dem ved ikke ret meget om, hvad de snakker om. Jeg var ude at kigge på ny pc-skærm for kort tid siden, og de fleste sælgere anede ikke hvad forskellen var på TN og IPS-paneler, selvom ingen af dem ville indrømme det, og gav en sludder for en sladder.

Det er fint at høre hvad de siger, men gå hjem og slå det op selv i stedet for at stole på dem.
Avatar billede Slater Ekspert
24. maj 2014 - 13:43 #14
Og den sidste der er faktisk også fin.
Samme skærmopløsning som ASUS'en, dvs. bedre end Alienware. Samme mængde RAM som Alienwaren, bedre grafikkort end både Alienware og ASUS - men til gengæld har den ingen normal harddisk, kun en SSD.

SSD'er er rigtig rare. De er lynhurtige, men til gengæld koster de meget mere per GB, så de er oftest ikke så store. Her er der kun 250 GB, hvilket man nemt bruger op på en gamermaskine. Du kan vælge også at få en 1 TB almindelig harddisk for 698,- ekstra. Det ville jeg tage.
Avatar billede rasmusnielsen95 Nybegynder
24. maj 2014 - 14:06 #15
ok mange tak for hjælpen endnu engang