Avatar billede wenneberg Nybegynder
26. maj 2014 - 00:07 Der er 6 kommentarer

Nyt grafikkort

Hej

Står og tænker på at opgradere mit gamle grafikkort, men er helt på herrens mark og har ikke fulgt med i noget som helst i årevis.

Håber en venlig sjæl herinde vil være venlig at hjælpe :)

Jeg har en Dell Stuido XPS 8000. Den har følgende pci slots ifølge manualen:

PCI EXPRESS
Gen2 x1 slot bi-directional
speed — 500 MB/s
Gen2 x16 slot bi-directional
speed — 16 GB/s

Jeg har pt. et Geforce GTS 240, som har fungeret ret godt indtil nu - men begynder at få problemer da spil begynder at kræve directx11 hvilket dette kort ikke understøtter.

Udover det er mine stats:

Intel i7 2,8 GHz
4GB ram
Windos 7 x64

Ved ikke om der skal bruges andre info?

Har været meget glad for NVIDIA også fordi der sjældent er problemer med driverne i spil, men er åbent for at prøve nyt, hvis det kan svare sig.

På forhånd mange mange tak!
Avatar billede KHHP Juniormester
26. maj 2014 - 07:18 #1
Prøv at kigge på et Geforce GTX760 eller 770. Det er to high-end grafikkort som ikke koster en alverden.
Et lidt billigere alternativ kunne være GTX750Ti som er et nummer mindre, men stadig med en fornuftig performance.
Derudover ville jeg nok kigge på at opgradere fra 4GB RAM til 8GB eller 16GB.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. maj 2014 - 07:55 #2
Ville være rart og vide hvor stor en strømforsyning du har, så der ikke bliver anbefalet grafikkort der bruger for meget strøm..
Avatar billede wenneberg Nybegynder
26. maj 2014 - 17:28 #3
Tak KHHP :) lyder til jeg lige skal have fundet ud af om strømforysningen kan trække nogen af dem så

@Blueeyez det er en 350W strømforsyning.
Avatar billede wenneberg Nybegynder
26. maj 2014 - 17:51 #5
kan jeg bruge kort der er pci-express 3.0? eller skal det være 2.0 eller mindre?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. maj 2014 - 20:11 #6
Du kan godt bruge 3.0 på 2.0 de er bagud kompentiable, men kortet vil blot ikke kunne yde 100%, da der jo er forskel på båndbredden fra 2.0 til 3.0.