Avatar billede lisaolsson Novice
26. maj 2014 - 17:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dreamweaver CS4 - lokal afvikling med MS IIS

Når jeg prøver at oploade index-filen lokalt, får jeg svaret, at den ikke findes under inetpub roden (wwwroot) osv., men det passer ikke. Hvad kan der være galt?
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2014 - 17:41 #1
Det må du vist forklare nærmere? hvorfor uploade i stedet for bare at pege din IIS hen på din udviklingsmappe?
Avatar billede lisaolsson Novice
27. maj 2014 - 20:24 #2
Undskyld ulejligheden, men nu har jeg fundet fejlen dvs. det er mig uforståeligt, at jeg skal bruge min administratorkonto for at få det til at virke. Jeg bruger bare user-kontoen normalt, men det er måske af sikkerhedsmæssige årsager.
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2014 - 22:58 #3
Det er meget normalt som webudvikler at administrator-rettigheder er påkrævet.
Avatar billede lisaolsson Novice
28. maj 2014 - 10:22 #4
Det har jeg ikke været opmærksom på tidligere, da jeg har brugt en XP maskine. Jeg skal lige høre hvordan du mener med at pege direkte på min mappe. Jeg har bl.a. kigget i både computer administration og Dreamweavers forskellig visningsmuligheder. Alt står rigtig, og jeg ved ikke rigtig, hvad du mener.
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2014 - 10:32 #5
Hvis du peger din IIS direkte ned på din udviklingsmappe i stedet for i inetpub skal du ikke flytte/uploade filer undervejs i udviklingen - det kan gøres i din IIS Manager.
Avatar billede lisaolsson Novice
13. juli 2014 - 13:38 #6
Sagen afsluttet - tak for assistance
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2014 - 21:24 #7
svar