Avatar billede hejstrup Praktikant
26. maj 2014 - 21:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sletning af gammel windows bibliotek

Jeg har win 8.1 opgraderet fra win 7. Jeg har omdøbt det gamle windows bibliotek fra windows.old til glwin7, blot for at se om der skete noget. Det gjorde der ikke, og nu vil jeg gerne slette det for at spare plads. Det kan jeg imidlertid ikke får lov til, er der et smuthul til at få det slettet ?
På forhånd tak, /hejstrup
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2014 - 21:03 #1
Det burde kunne slettes umiddelbart.
Avatar billede hejstrup Praktikant
26. maj 2014 - 21:15 #2
Det er jeg enig i, men så nemt skal det ikke være, det gør modstand.
Jeg er på som admin men den skriver noget med at jeg skal have tilladelse fra system?.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2014 - 21:27 #3
tag ejerskab af mappen. Højreklik på mappen, vælg egenskaber. Fanebladet sikkerhed, klik avanceret. Under tilladelsesposter klik på dig (typisk Brugere...) og så Rediger. Giv dig fuld kontrol og tjek lige at det gælder denne mappe, undermapper og filer.
ok hele vejen ud - genstart - og du skulle kunne slette mappen.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. maj 2014 - 21:34 #4
Gå i stifinder højreklik på dit C: drev klik på egenskaber tryk på Diskoprydning tryk på ryd op i programmer så burde du kunne vinge af i ældre systemfiler.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. maj 2014 - 22:31 #5
Avatar billede hejstrup Praktikant
27. maj 2014 - 21:22 #6
Hej poko1. Det holdt hårdt men det lykkedes
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2014 - 21:31 #7
Jamen Tillykke så med dine hårdt fortjente point!!!
Så er det jo godt jeg ikke samler Lol.