Avatar billede Seier Nybegynder
27. maj 2014 - 11:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lagerstyring - Automatisk Ordreliste

Hej,

Jeg har stærkt brug for hjælp.

Jeg har lavet et lagerstyrings ark, hvori jeg har skrevet de forskellige materialers minimumabeholdning i og mit ønske er der oprettes en ny linie i et andet ark (odreliste), med de materialer der har nået minimumgrænsen.

Jeg bruger Excel 2010 (Windows 7)

Med venlig hilsen
Morten Seier
Avatar billede supertekst Ekspert
27. maj 2014 - 11:16 #1
Det kan ske automatisk via en makro.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
27. maj 2014 - 11:18 #2
Hvis du kan vente et par mdr. kan jeg programmere et 'skræddersyet' program til dig.
Avatar billede Seier Nybegynder
27. maj 2014 - 11:28 #3
Hej,

Det kan jeg desværre ikke vente på, men mange tak for tilbuddet!
Det værste er at jeg HAR et lignende ark liggende, som gør præcist det jeg gerne vil have - jeg kan bare ikke gennemskue formlerne så jeg kan ændrer dem efter mit behov :(
Avatar billede Seier Nybegynder
27. maj 2014 - 11:39 #4
Hej supertekst,

Jeg har aldrig brugt macro'er, så der ved jeg slet ikke hvor jeg skal starte. Men jeg ved også at det kan lade sig gøre med formler...

/Morten
Avatar billede supertekst Ekspert
27. maj 2014 - 11:45 #5
Hej Seier

Hvis du kan fremsende filen eller en model heraf - så skal jeg skrive makroen på torsdag. @-adresse under min profil.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
27. maj 2014 - 13:45 #6
Hvis du uploader filen til

http://gratisupload.dk/

er jeg næsten sikker på jeg kan hjælpe dig med en formelløsning med det samme.
Avatar billede finb Ekspert
27. maj 2014 - 16:33 #7
Du kan printe direkte fra maxi-listen,
brug:
Data >> Filter >> Autofilter:
Udfyld, at autofilter skal vise
forekomster, hvor "mængden" er mindre end f.eks. x kilo
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
28. maj 2014 - 16:06 #8
Spørgeren har accepteret en formelløsning.