Avatar billede fozzi215 Nybegynder
03. juni 2014 - 17:34 Der er 10 kommentarer

computer dele

hvordan ved jeg om grafikkort og cpu og alt det der passer på et motherboard da jeg godt kunne tænke mig at prøve at skifte computer dele
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2014 - 17:39 #1
du skal starte med at finde navnet på dit motherboard, og så via den tilhørende hjemmeside kan du se, hvad der hører til, og hvad der er maksimum af understøttede dimser.
Avatar billede fozzi215 Nybegynder
03. juni 2014 - 17:52 #2
okay så grafikkortet MSI GeForce GTX 760 passer til MSI B85M-E45, Socket-1150 right
Avatar billede Widefelix Novice
03. juni 2014 - 17:56 #3
Socket 1150 er til en cpu, Geforce GTX 760 bruger GDDR5 ram, og ja de fleste nye mb understøtter DDR5, på Komplett.dk kan du feks gå ind og sige at du vælger et mb, så kan du vælge om det skal være intel eller amd socket til cpu'en. Og det samme gør du ved cpu'en du går ind og vælger 1150 ligesom ved mb, også har du en kompatibel cpu.
Avatar billede Widefelix Novice
03. juni 2014 - 18:01 #4
Men vær obs på det kun understøtter Windows 7, hvis du vil have Windows 8 skal du længere op i pris. Så vil jeg nok guide dig på denne istedet https://www.komplett.dk/asus-h81i-plus-socket-1150/793714#!tab:extra
Avatar billede fozzi215 Nybegynder
03. juni 2014 - 18:09 #5
men passede grafikkortet til motherbordet
Avatar billede Widefelix Novice
03. juni 2014 - 18:14 #6
Kan ikke sige noget, men det er en forholdsvis gammel model du har fundet der. Og måske også en tand for billigt. Motherboardet er ikke noget man skal spare for meget på. Jeg tror ikke umiddelbart det kan men tag det Asus jeg har sendt eller måske et lidt dyrere et så er du sikker :)
Avatar billede fozzi215 Nybegynder
03. juni 2014 - 19:15 #7
jeg har ikke brug for noget nyt det er bare sådan jeg kan det :)
Avatar billede Slater Ekspert
03. juni 2014 - 20:44 #8
Et motherboard skal ikke understøtte GDDR5, for at kunne samarbejde med et grafikkort der har det. Motherboard og grafikkort sidder udelukkende sammen via grafikporten, i dag PCI Express. Det eneste der betyder noget, er om motherboardet har samme eller nyere PCIe-version. Og PCIe er bagudkompatibelt, så det vil endda virke selvom ikke - bare med lidt reduceret hastighed. - Og så skal PSU'en naturligvis have de rette strømudgange.

Alle moderne motherboards kan også fint klare Windows 8. Når der står det er kompatibelt, betyder det bare at det er WHQL-certificeret til det, hvilket er ret ligegyldigt.
Avatar billede Widefelix Novice
03. juni 2014 - 21:13 #9
Wow der lærte jeg noget, så ja det vil sige dit grafikkort understøtter det :)
Avatar billede fozzi215 Nybegynder
04. juni 2014 - 14:24 #10
okay tak for hjælpen alle sammen ;)