Avatar billede BTEngineer Novice
09. juni 2014 - 21:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oxwall Community installation - Overførelse til ny server

Hej.

Jeg er ved at forsøge at installere Oxwall Community på en ny server (hos Surftown), og har opdateret konfigurationsfilen med de nye oplysninger. Jeg er sikker på at der er forbindelse til databasen. Den gamle SQL-fil er importeret korrekt, og databasetabellerne er oprettet. Men når jeg tilgår sitet, viser den kun et output med "1" - intet andet. Det undrer mig. Jeg har desværre ikke meget erfaring med Oxwall Community, men som udgangspunkt burde det fungerer.

Jeg kan ikke sige om det kan have noget at gøre med Surftowns databaseoplysninger, eller en CHMOD der ikke er korrekt?

Jeg er lidt tabt i dette problem.

Jeg krydser fingre for, at der er nogen der kan være behjælpelige.

Tak på forhånd!

// Henrik
Avatar billede HBP2 Praktikant
10. juni 2014 - 22:55 #1
Uden at have nogen som helst forstand på Oxwall, så lyder det lidt som om det PHP script som køres blot returnerer true, istedet for at skrive noget (med echo eller lignende). Det er den nemmeste forklaring, og det ville ihvertfald være mit gæt hvis du ikke havde nævnt alt det med Oxwall og SQL og CHMOD osv.
Avatar billede BTEngineer Novice
10. juni 2014 - 23:09 #2
Tak for dit svar!

Jeg kan godt følge dig i, at det muligvis kunne være en true. Mit problem er så bare, at index-filen ser således ud:

---------------------------------------------------------------

<?php
define('_OW_', true);

define('DS', DIRECTORY_SEPARATOR);

define('OW_DIR_ROOT', dirname(__FILE__) . DS);

require_once(OW_DIR_ROOT . 'app/includes' . DS . 'init.php');

@include OW_DIR_ROOT . 'install' . DS . 'install.php';

OW::getSession()->start();

$application = OW::getApplication();

if ( OW_PROFILER_ENABLE || OW_DEV_MODE )
{
    UTIL_Profiler::getInstance()->mark('before_app_init');
}

$application->init();

if ( OW_PROFILER_ENABLE || OW_DEV_MODE )
{
    UTIL_Profiler::getInstance()->mark('after_app_init');
}

$event = new OW_Event(OW_EventManager::ON_APPLICATION_INIT);

OW::getEventManager()->trigger($event);

$application->route();

$event = new OW_Event(OW_EventManager::ON_AFTER_ROUTE);

if ( OW_PROFILER_ENABLE || OW_DEV_MODE )
{
    UTIL_Profiler::getInstance()->mark('after_route');
}

OW::getEventManager()->trigger($event);

$application->handleRequest();

if ( OW_PROFILER_ENABLE || OW_DEV_MODE )
{
    UTIL_Profiler::getInstance()->mark('after_controller_call');
}

$event = new OW_Event(OW_EventManager::ON_AFTER_REQUEST_HANDLE);

OW::getEventManager()->trigger($event);

$application->finalize();

if ( OW_PROFILER_ENABLE || OW_DEV_MODE )
{
    UTIL_Profiler::getInstance()->mark('after_finalize');
}

$application->returnResponse();

---------------------------------------------------------------

Systemet består af RIGTIG mange filer, og ovenstående i index'en implementere jo en stor del af dem.. Men nogle af disse funktioner må altså returnere 1 (true). Men har du evt. forslag til en metode til fejlfinding? :-)
Avatar billede HBP2 Praktikant
10. juni 2014 - 23:25 #3
Start med at kigge på hvad browseren rent faktisk modtager - ikke hvad den viser. Måske den modtager "1", måske den modtager HTML med en masse headere og en body som indeholder "1".

Start ved slutningen af index.php og slå nogle linjer fra (vha /*  */) og se om det ændrer noget. Slå flere/færre linjer fra, indtil du finder ud af hvor det "1" kommer fra.
Avatar billede BTEngineer Novice
14. juni 2014 - 20:44 #4
Jeg fandt ud af at der var en kode der skulle fjernes (det er et system, som er modificeret af en tidligere programmør). Mange tak for svarene. Smid gerne et svar, så godkender jeg points.
Avatar billede BTEngineer Novice
24. januar 2015 - 17:20 #5
lukker