Avatar billede larsv Nybegynder
11. juni 2014 - 16:03 Der er 2 kommentarer

Logning af makro afviklet

Hej

Jeg har et regneark med en funktion, hvor jeg gerne vil logge, hvornår jeg sidst har afviklet funktionen. Funktionen opretter en mail med noget statusindhold, men jeg kunne se, hvornår jeg sidst har sendt en status ud.

Kan man ikke lave et eller andet snedigt, hvor der hele tiden "logges" ved at der laves en linie med info om dato og tidspunkt, hver gang funktionen afvikles. Gerne således at den nyeste linie er øverst.

//Lars
Avatar billede finb Ekspert
11. juni 2014 - 16:20 #1
Hej Lars:

Sub Gem_NU()    ' Gem_NU Makro
' I celle A1 skriver du =nu() eller =now()
' Marker celle A1
    Selection.FormulaR1C1 = "=NOW()"
    Selection.Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
11. juni 2014 - 19:54 #2
Sub Makro1()
' uden overskrift i række 1
'  Rows("1:1").Insert Shift:=xlDown 'indsætter en ny linje i toppen
'    Range("A1") = Now() ' skriver tidspunket

    'hvis du vil have overskrifter i række 1, så er koden
      Rows("2:2").Insert Shift:=xlDown 'indsætter en ny linje i toppen
    Range("A2") = Now() ' skriver tidspunket
Range("A2").NumberFormat = "dd/mm/yy hh:mm:ss;@"
End Sub