Avatar billede rasmuserdk Nybegynder
11. juni 2014 - 18:45 Der er 6 kommentarer

Windows!!

jeg er igang med at lave en helt ny computer for starten af :-)
Når jeg har puttet alle delene sammen skal jeg så købe windows '' Igen'' for at få den til at virke ?
eller kan jeg genbruge det gammle på en måde
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2014 - 19:30 #1
Det kommer an på hvilken licens lype du har.
Er den gamle pc en der er født med OEM licens (typist preinstalleret) kan den normalt ikke flyttes til ny pc.
Er det derimod en cd du har købt løst, og det er en retail licens kan du installere og aktivere den på den nye computer.
En retail er dyrere i indkøb, men kan flyttes til ny pc.
Betingelsen er dog du fjerner den på den gamle computer.
Vil du stadig køre med den gamle computer kan du så evt installere det gratis Linux Mint for stadig at kunne bruge den.
Er du ikke stavnsbundet til at bruge Office pakken og spiller du ikke kan Lunux Mint faktisk være et udmærket system som hovedsystem.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2014 - 19:37 #2
Hvilket gammelt system har du?
Er det XP ville jeg ikke bruge krudt på at installere det.
Her ville jeg købe en ny Windows i stedet.
Avatar billede rasmuserdk Nybegynder
11. juni 2014 - 19:40 #3
Er lidt stram på penge men windows hvar i den gammle pc der jeg købte den + Alt i min nye pc er nyt og det hvar windows 7 :-¨)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2014 - 19:46 #4
Købte du den gamle som helt ny?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2014 - 19:48 #5
Windows 7 er et fantastisk godt styresystem, så er licensen en retail licens, så havde jeg flyttet den, hvis den nye hardware kan køre den.
Men det tror jeg ikke det skulle være et problem.