Avatar billede duppe Nybegynder
13. juni 2014 - 20:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

onedrive\skydrive driller i win 8.1

Hej

Håber der er nogle meget kloge mennesker her - er ved at få et par grå hår. Først lidt forhistorie:
Købte en pc med win 8 - oprettede den med en mailkonto @edb.dk (der blev koblet på som live konto på maskinen (msn\skydrive osv.)
denne mailkonto som jeg oprettede med lukker telenor nu ned, og jeg vil derfor oprette en "rigtig" live @outlook.dk - det gør jeg, og beslutter mig nu for at bruge onedrive\skydrive som back, da det virker som en god løsning for mig. MEN
Jeg ændrer konto fra @edb.dk til min @outlook.dk konto (ved først at gøre maskinen lokal og derefter på @outlook.dk)
Jeg går så ind og købe 100gb via tiles panelet i win 8.1 (er opdateret).
Beklager den laaaaaange forhistorie, nu til problemet

ind i mit kontrolpanel står jeg til at have 108gb ledige af 110gb (min telefon har fint synkroniseret) - men når jeg går ind via stifinder for at kopiere alle mine billeder over mappevis - er der et gult udråbstegn ved onedrive ikonet & jeg kan ikke kopiere over - der er ikke plads nok (den siger der er 7gb ledig?)
Computeren kan ikke synkronisere, da den skriver
"filerne kan ikke synkroniseres da computeren ikke har retigheder til mappen dokumenter  c:\users\name\skydrive\dolumenter"

Er der nogen der har prøvet dette - har googlet mig helt i bund på denne
Avatar billede conz Juniormester
13. juni 2014 - 20:51 #1
Har du overtaget ejerskab af mappen, efter at du har skiftet mail? Prøv at følg guiden her: http://www.thewindowsclub.com/take-ownership-windows-8

Start ved "How to Take Ownership on Windows 8"
Avatar billede duppe Nybegynder
13. juni 2014 - 22:27 #2
det var lige det der skulle til - jeg havde ikke fået ryddet helt op (den gamle konto lå og spærrede mht rettigheder, den kom væk og ny konto fik full adgang)
så nu spiller det bare - skriv lige som svar, så du kan få point
Avatar billede conz Juniormester
14. juni 2014 - 02:48 #3
Velbekomme, og bare behold pointene =)
Avatar billede duppe Nybegynder
14. juni 2014 - 07:29 #4
takker