Avatar billede larsv Nybegynder
17. juni 2014 - 14:57 Der er 2 kommentarer

Printfunktion med parametervalg

Hej alle

Jeg har en excel-projektmappe med mange ark. Omkring 10 er lavet til udskrivning, og jeg har lavet nogle makroer, som udskriver bestemte ark. Hvis vi lige giver dem navn fra 1-10. En minimumsmodel, hvor fx ark 1,2 og 4 udskrives, men det er faktisk meget vilkårligt, hvilke der skal bruges. Jeg ville egentlige rigtig gerne have en print funktion, hvor jeg enten kan vælge de ark (i en dialogboks) jeg ønsker at udskrive, eller måske hvor jeg først fx. krydser af i nogle celler, og så bliver de valgte ark udskrevet.

Er der nogle kloge, som har en idé til det?

Hilsen Lars
Avatar billede finb Ekspert
17. juni 2014 - 15:39 #1
Med musen markérer du de ark-faner,
du vil udskrive.
Avatar billede larsv Nybegynder
18. juni 2014 - 14:46 #2
Tak tak, men den løsning går ikke. Der er alt for mange ark.

Jeg tænker noget macro eller VBA-kode.

Lige nu har jeg macroer, som definere 13 forskellige sammensætninger af mit print, men der er alligevel altid noget (et ark), som mangler eller er for meget.

Lars