Avatar billede js9440 Nybegynder
18. juni 2014 - 11:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatere pivottabel pba. ekstern excel-fil

Hej
Jeg har en excel-fil (grunddata), hvor jeg hver måned lægger ny data ind. På baggrund af denne excel-fil har jeg oprettet flere pivottabeller, som der er medarbejdere der skal tjekke pba. de nye oplysninger jeg har lagt ind.
Jeg vil derfor gerne have pivottabellerne til at opdatere sig selv når de åbnes.
Jeg har tidligere kunnet læse her på eksperten.dk, at en foreslog nedenstående ved at jeg højreklikkede på fanebladet og valgte "vis programkode" og indsæt nedenstående kode. Når jeg gør det og vil gemme det skriver den "Følgende kan ikke gemmes i projektmapper uden makroer":

Private Sub Worksheet_Activate()
Me.PivotTables("Pivottabel1").PivotCache.Refresh
End Sub

Jeg er overhovedet ikke vant til VBA, så det er nok mig der gør noget forkert.

Jeg håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede sdh Mester
19. juni 2014 - 10:50 #1
marker en celle i pivottabellen - højreklik - vælg indstillinger for pivottabel - vælg data - sæt flueben i opdater data, når filen åbnes.
Avatar billede js9440 Nybegynder
20. juni 2014 - 10:23 #2
Hej
Tak for dit svar.
Desværre virker det ikke.
Avatar billede sdh Mester
20. juni 2014 - 11:46 #3
Det forstår jeg ikke. Det gør det hos mig.
Og funktionen er jo netop til det du beskriver - opdatering af fil ved åbning??????
Avatar billede js9440 Nybegynder
20. juni 2014 - 13:22 #4
Hej
Undskyld. Jeg gjorde det forkert. Nu virker det! Tak. Sender du et svar så du kan få point?
Avatar billede sdh Mester
20. juni 2014 - 15:20 #5
Jeg har allerede sendt et svar:-)