Avatar billede soulmonk Nybegynder
23. juni 2014 - 09:53 Der er 4 kommentarer

Hjælp søges til køb af stationær gamer pc

Hej folkens
Jeg står og skal købe en stationær gamer pc og har brug for råd af jer kloge hoveder.

Foretrækker at betale lidt ekstra og købe den samlet i stedet for selv at nørkle med det og budgettet er 8000 kr.

Mine basic krav er: Støjsvag, SSD harddisk og GTX770 som minimum.

Jeg har selv fundet et par bud, men foreslå evt. en anden forhandler eller konfiguration - jeg er som sagt lidt out of the loop.

1. http://topdata.dk/product.asp?product=9654
ASUS GTX770, i5-4670,  8 gb ram
Tilkøb: Samsung 250 gb SSD i stedet for Kingston, 1 TB HDD, vandkøling på CPU
Samlet pris: 7900

2. http://www.sharkgaming.dk/shark-traumatizer.html
MSI GTX770, i5-4690 vandkøling, 128 gb SSD, 1TB HDD, 8 gb ram
Pris: 8000

Hvad siger I? Topdata kan give mig dobbelt så meget SSD, hvor Shark Gaming giver mig en marginalt hurtigere processor. Men hvad med resten (bundkort, ram, vankøling)? Jeg aner ikke, hvor god kvalitet de forskellige dele er. Ej heller ved jeg hvilken butik som har best service.

Håber at I kan hjælpe mig.

Tak på forhånd!
Avatar billede Gix Juniormester
23. juni 2014 - 11:06 #1
Har ikke lige nogle bud på bedre system, vil dog fraråde dig at købe ved sharkgaming. Mange oplever at deres systemer ikke er samlet ordentligt og oplever derved fragtskader osv. Ting der ikke er sat til (ssd/køling osv).  Har selv oplevet 2 / 2 systemer med fejl derfra, så deres fejlrate må være ualmindeligt høj. Ting der ikke var monteret og hardware der ikke var kompatibelt. Du kan evt. Læse mere om dem på trustpilot / hol. Selv om de selv sidder og skriver positive anmeldelser af dem selv begge steder. Du går normalt ikke galt i byen med topdata.
Avatar billede shako Novice
23. juni 2014 - 11:08 #2
Jeg har også kun dårlige erfaringer med sharkgaming - har dog kun handlet der én gang, og det bliver også min sidste.

Topdata er et udemærket sted - og hvis ikke du selv vil bygge er det et godt valg.
Avatar billede soulmonk Nybegynder
23. juni 2014 - 12:49 #3
OK - mange tak for råd indtil videre. Jeg lægger mig fast på topdata.

Har folk nogen kommentarer til konfigurationen? Er PSU osv godt nok?

Og giver vandkølingen mening? Jeg har ingen erfaring med det - skal vandkøling kun dække CPU eller også PSU?
Avatar billede Gix Juniormester
23. juni 2014 - 12:58 #4
XFX plejer at være et fornuftigt mærke yeah, burde være udemærket der.

Vandkøling kan gøre en del da dette larmer noget mindre end standard kølerne der følger med CPU'er idag, plus det giver dig plads til at tweake din CPU lidt (er jo en K model der ikke er fastlåst).

Har ingen erfaring med støvniveauet på XFX PSUs, dog er det ikke normalt med vandkøling på dem, så bør ikke være nødvendigt.

Skulle der være noget kan du kigge på sider som coolerkit eller lignende der har fornuftige værktøjer til billig penge til at reducere støjniveauet.