Avatar billede codeadmin Nybegynder
25. juni 2014 - 01:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

jquery - skifte en tekst udfra select samt et tidsrum

jeg har en håndfuld input og select felter

<form method="get" action="#">

                <div class="form-group">
                    <label>Dato</label>
                    <input type="date" name="dato" class="form-control">
                </div>

                <div class="form-group">
                    <label>Tidsrum</label>
                    <select name="fra" class="form-control">
                        <option value="" disabled selected>Fra klokken</option>
                        <option value="" disabled></option>
                        <? fra_til_tid(); ?>
                    </select>
                    <select name="til" class="form-control">
                        <option value="" disabled selected>Til klokken</option>
                        <option value="" disabled></option>
                        <? fra_til_tid(); ?>
                    </select>
                </div>

                <div class="form-group">
                    <label>Kunde</label>
                    <input type="text" name="kunde" class="form-control">
                </div>

                <div class="form-group">
                    <label>Adresse</label>
                    <input type="text" name="adresse" class="form-control">
                    <p class="help-block"><i>Hvor is bilen skal placeres.</i></p>
                </div>

                <div class="form-group">
                    <label>Postnummer og by</label>
                    <div class="row">
                        <div class="col-xs-5">
                            <input type="text" name="postnr" class="form-control">
                        </div>
                        <div class="col-xs-7">
                            <input type="text" name="by" class="form-control">
                        </div>

                <div class="form-group">
                    <label>Telefon</label>
                    <input type="text" name="tlf" class="form-control">
                    <p class="help-block"><i>Til en kontakt person.</i></p>
                </div>

                <div class="form-group">
                    <label>Antal personer</label>
                    <select name="fra" class="form-control">
                        <? antal_personer(); ?>
                    </select>
                </div>

                <div class="form-group">
                    <label>Is varianter</label>
                    <select name="1" class="form-control">
                        <option value="" disabled selected>Variant 1</option>
                        <option value="" disabled></option>
                        <? varianter(); ?>
                    </select>
                    <select name="2" class="form-control">
                        <option value="" disabled selected>Variant 2</option>
                        <option value="" disabled></option>
                        <? varianter(); ?>
                    </select>
                    <select name="3" class="form-control">
                        <option value="" disabled selected>Variant 3</option>
                        <option value="" disabled></option>
                        <? varianter(); ?>
                    </select>
                    <select name="4" class="form-control">
                        <option value="" disabled selected>Variant 4</option>
                        <option value="" disabled></option>
                        <? varianter(); ?>
                    </select>
                    <select name="5" class="form-control">
                        <option value="" disabled selected>Variant 5</option>
                        <option value="" disabled></option>
                        <? varianter(); ?>
                    </select>

                </div>

                <button type="submit" class="btn btn-default">Submit</button>
            </form>

Et andet sted på siden har jeg et link med en pris som jeg ønsker udregnet udfra antallet af personer.

Regnestykket skal være 75 personer er 4500 og alt derover skal ganges med 50 og ligges oveni det foregående beløb. Jeg er desværre ikke inde i jquery :(

Tallet jeg får (total) kan man via jquery gemme det i en PHP session til det videre forløb?
Avatar billede keysersoze Guru
25. juni 2014 - 09:33 #1
Du har altså slet ikke forsøgt med noget kode?
Avatar billede codeadmin Nybegynder
25. juni 2014 - 14:07 #2
Jeg skal være ærlig - nej har jeg ikke desværre. Min erfaring med jquery er tæt på ingenting og ligeså javascript. Så ved ikke helt hvor jeg starter/slutter henne.
Avatar billede codeadmin Nybegynder
26. juni 2014 - 21:52 #3
Jeg fik selv bikset noget samme. Garanteret ikke bedst - men det virker.

$('#antal_personer').change(function() {

            var personer     = $(this).val();
            var ekstra         = personer - <? echo $isbil_antal_minimum; ?>;
            var pris_ekstra    = ekstra * <? echo $pris_pr_ekstra; ?>;
            var total_pris    = pris_ekstra + <? echo $isbil_pris; ?>;

            // Sætter total prisen ind i input feltet input_pris og div'en pris2
            $("#input_pris").val(total_pris);
            $("#pris2").text('Pris ' + total_pris + ',-');
        })

Til hvis andre skulle have gavn af det.
Avatar billede codeadmin Nybegynder
26. juni 2014 - 21:53 #4
Skulle have været et svar