Avatar billede stevenjensen Praktikant
25. juni 2014 - 10:14 Der er 3 kommentarer

vurdering: Lenovo E1-2100 ?

Nogle der kan komme med en faglig vurdering af denne maskine? Den er pt på tilbud i Bilka og lurer lidt på den. Er det noget skrammel eller er det en maskine som er pengene værd? Den står til 3000kr

Søger efter en pc til studie, internetsøgen, film/spil, poker, streaming osv?

Følgende oplysninger er givet i blad:

Lenovo AMD E-2100 15,6" PC Model G505
8 GB DDr3 ram - 1 TB harddisk
Op til 2 gb delt Radeon HD8210

Nogle som kender denne maskine specifikt og kan sige god for den? Er den prisen værd? Nogen kender til bilka garanti?
Avatar billede Slater Ekspert
25. juni 2014 - 10:36 #1
Det er faktisk en ganske god maskine til pengene, vil jeg sige.

Lenovo er et af de mest pålidelige mærker. Dens processor er ikke særlig stærk, men alt andet er helt rimeligt. Dog undrer det mig, der står den har 8 GB RAM, da en Lenovo G505 kun har 4 GB.
http://shop.lenovo.com/gb/en/laptops/lenovo/g-series/g505
Har Bilka mon puttet ekstra i, eller tager de fejl?

Hvis de spil du nævner er webspil og lignende, så er det en ganske brugbar maskine. Skal du spille "rigtige" spil med 3D grafik osv, så kommer du ikke langt.
Avatar billede stevenjensen Praktikant
28. juni 2014 - 11:17 #2
Tak. Jeg tog i bilka og endte med en bedre bærbar (ifølge ekspedienten). Jeg fik den endda til 2900 for 5000 kr. En Lenovo Ideapad Flex 14D hvor indmaden skulle være bedre end den jeg oprindelig havde tænkt mig. Er jeg blevet snydt eller har jeg rent faktisk gjort en god handel?
Avatar billede Slater Ekspert
28. juni 2014 - 12:56 #3
Det er ikke helt til at sige ud fra det. Basismodellen af en Flex 14 er dårligere end den anden, men den fås i flere forskellige udgaver, og du kan sagtens have fået en der er bedre,